برندگان جام باشگاه های كتابخوانی در بهار معرفی می گردند

برندگان جام باشگاه های كتابخوانی در بهار معرفی می گردند

به گزارش لباس دونی جام باشگاه های كتاب خوانی كه هر سال در اسفند ماه برگزار می شود، به بهار سال آینده موكول شد.



مراسم پایانی چهارمین جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان كه قرار بود ۲۱ اسفندماه برگزار شود، برای حفظ سلامت شهروندان و با عنایت به تاكید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اولویت سلامت جامعه در وضعیت كنونی منتفی شد. زمان برگزاری مراسم پایانی در بهار سال آینده، اعلام خواهد شد.

چهارمین دوره جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان را چون سال های گذشته، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، به منظور توسعه و ترویج كتابخوانی با همكاری ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار كتاب و ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر كشور و برخی از دستگاه ها و نهادهای همكار ملی و بین المللی برگزار می نماید.
جام باشگاه های كتابخوانی با مشاركت نهادهای غیردولتی و دستگاه های اجرایی و عمومی استان ها و شهرستان ها همچون نهاد كتابخانه های عمومی، انجمن نویسندگان كودك و نوجوان، صندوق بین المللی كودكان سازمان ملل متحد یونیسف، كمیسیون ملی یونسكو، سازمان بهزیستی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، خانه كتاب و سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران در شهرها و روستاهایی برگزار می گردد كه متقاضی شركت در این برنامه هستند.
این جام در شهرستان ها در رشته های باشگاه برگزیده، نامه ی برگزیده، فیلم برگزیده، كتاب برگزیده، تسهیلگر برگزیده و كتاب فروش برگزیده برگزار می گردد و برگزیدگان جام باشگاه های شهرستان به شرح زیر به دبیرخانه مركزی در تهران معرفی می شوند:

الف) سه باشگاه برگزیده
ب) سه نامه برگزیده
ج) سه فیلم برگزیده
د) سه كتاب برگزیده به انتخاب اعضای باشگاه های شهرستان
ه) یك كتاب فروش فعال در شهرستان

جام باشگاه های كتابخوانی كودك و نوجوان كشو ر با حضور برگزیدگان شهرستانی در رشته های پنج گانه برگزار می شود. علاوه بر این داوران بر مبنای مستندات پرونده باشگاه ها از میان تسهیل گران كل باشگاه های راه یافته به مرحله ی كشوری، تسهیل گران برگزیده را هم معرفی خواهند كرد.

در سومین دوره برگزاری این برنامه ۱۵ هزار و ۱۰۷ باشگاه كتابخوانی از هزار و ۱۷۶ شهر و روستای كشور با ۲۲۱ هزار و ۳۲۰ عضو فعالیت داشتند كه بعد از دو مرحله داوری در سطح استان و كشور باشگاه های برتر و نفرات برگزیده بخش های مختلف این برنامه با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفندماه سال قبل انتخاب و عرضه شدند.


1398/12/10
16:30:51
5.0 / 5
3617
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
لباس دونی