رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابقا شد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابقا شد

لباس دونی: حكم ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی تركمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعد از تنفیذ مقام معظم رهبری برای دوره سه ساله دیگر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ گردید.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خود در تاریخ ۱۲شهریور ۱۳۹۸ به اتفاق آراء، ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی تركمان در این سازمان را برای دوره سه ساله دیگر تصویب كرد.
بعد از پیشنهاد این شورا و با تنفیذ آن از طرف رهبر معظم انقلاب، حكم ریاست مجدد ابراهیمی تركمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ابلاغ گردید.
در این حكم آمده است: «با توجه به سوابق علمی و تجربیات بهادار اجرایی جناب عالی در حوزه فعالیت های فرهنگی خارج از كشور و با استناد به ماده ۱۴ فصل دوم اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مدت سه سال بعنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب می شوید. امید آنكه با استعانت از خداوند متعال در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران، گسترش مناسبات فرهنگی خصوصاً با جهان اسلام، تنظیم مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سازمان های فرهنگی -بین المللی و تقویت ارتباطات فرهنگی با ایرانی ها خارج از كشور، پیروان دوده (ع) و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی، موفق و مؤید باشید».
ابوذر ابراهیمی تركمان قبل از این نیز در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۵ به اتفاق آراء با تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تنفیذ مقام معظم رهبری و حكم وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب و منصوب شده بود.
در دو دوره گذشته اقدامات تحول گرایانه ای در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچون پایه گذاری گفتگوهای فرهنگی بین ایران و سایر كشورها، توسعه نهضت ترجمه كتب معارف اسلامی و علوم انسانی به زبان های خارجی با اجرایی سازی طرح تاپ، تاكید بر گسترش روابط فرهنگی خارجی با تاكید بر اسناد فرهنگی بین المللی، تحكیم همگرایی با سایر ادیان بوسیله گسترش گفتگوهای دینی در عرصه بین الملل صورت پذیرفته و همین طور در عرصه ستادی نیز اقداماتی در امتداد بهبود فرایندها مانند طرح های چابك سازی، حرفه ای سازی و تكیه بر توانمندی نیروهای پرتوان داخل سازمان انجام گرفته است.
ابوذر ابراهیمی تركمان دارای مدرك دكتری تخصصی در رشته حقوق خصوصی است و قبل از انتصاب در سمت ریاست سازمان در سال ۱۳۹۲ به مدت شش سال رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه بوده است و سابقه كار در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كشورهای تركیه و تركمنستان را در كارنامه خود دارد.




منبع:

1398/06/31
20:59:43
5.0 / 5
4362
تگهای خبر: تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لباس دونی