کوچک ترین عضو خانواده G کلاس بنز وارد خیابان شد

کوچک ترین عضو خانواده G کلاس بنز وارد خیابان شد

لباس دونی: مرسدس بنز عاقبت اولین نمونه واقعی از کوچک ترین عضو خانواده G کلاس را به خیابان فرستاد؛ خودرویی که با وجود جثه جمع و جورش، همان صلابت آشنای G واگن بزرگ را با خود یدک می کشد و حالا در قاب دوربین عکاسان جاسوسی، خبرساز شده است.


امیرمسعود عابدین: مرسدس G کلاس همیشه یکی از نمادهای اصیل دنیای آفرود بوده؛ خودروی جعبه ای و سخت جان که حتی با گذشت دهه ها، هنوز فرم اولیه اش را حفظ نموده است. مرسدس حالا تصمیم گرفته که نسخه ای کوچک تر و مدرن تر از این نماد را برای دنیایی عرضه نماید که بتدریج بسمت برقی شدن حرکت می کند. نتیجه این تصمیم، «بِیبی جی» ، همان فرزند کوچک اما جسور خانواده است که برای نخستین بار پا به خیابان گذاشته و توجه ها را به خود جلب کرده است.
بچه G کلاس، وارث غرور پدر
فقط کافی است که یک نگاه کوتاه به اولین تصاویر آزمایشی بیندازید تا بفهمید با یک «جی کلاس کوچک شده» مواجهیم. هرچند بدنه بازهم زیر لایه های ضخیم استتار پنهان شده، اما خطوط تیز و ساده، شیشه جلوی عمودی و سقف کاملا صاف، همه فریاد می زنند که این خودرو به وضوح از ژن های اصیل G-Wagen بهره می برد. حتی در یکی از نماها که بیبی جی کنار یک ون V-Class پارک شده، اختلاف قد و قامت نشان میدهد که مرسدس واقعاً یک نسخه ۱۵ درصد کوچک تر از G کلاس ساخته است.
در نمای عقب، همان چرخ زاپاس سنتی جی کلاس نصب شده است؛ جزئیاتی که نشان میدهد مرسدس اصرار دارد تا این مدل کوچک، فقط یک نسخه فانتزی نباشد و جایگاهی جدی در بین خودرو های آفرود برای خود دست و پا کند. البته این چرخ زاپاس دید عقب را محدودتر می کند، اما مگر می شود ادای یک نماد را درآورد و امضای آنرا حذف کرد؟
اما مهم ترین نشانه در جلو دیده می شود: یک جلوپنجره کاملا بسته. همین کافی است تا مطمئن شویم نمونه آزمایشی، یک نسخه تمام برقی است. مرسدس پیشتر اعلام نموده بود که بیبی جی هنگام معرفی رسمی، یک مدل الکتریکی خواهد بود. در عین حال، با افت اخیر استقبال از خودرو های برقی در بازارهایی مثل آمریکا و چالش هایی که نسخه برقی جی کلاس در مقیاس کامل با آن رو به رو شده، تعجبی ندارد که مرسدس در سکوت، گزینه های هیبریدی یا حتی موتورهای احتراقی کوچک را هم بررسی کند.
زیر پوست بیبی جی، داستان جالب تر می شود. بر خلاف خیلی از کراس اوورهای برقی که از پلت فرم های تک ساخت بهره می برند، مرسدس برای این مدل یک شاسی جدید و اختصاصی طراحی نموده که از نظر ساختاری شباهت هایی به شاسی نردبانی سنتی دارد. چنین انتخابی برای یک خودروی برقی کاملا غیرمعمول است و نشان میدهد که مرسدس می خواهد تا بیبی جی کوچک را واقعاً برای آفرود بسازد، نه فقط برای خوش نمایی در خیابان های شهر.
رقابت سلاطین، جذاب تر از همیشه اما بیبی جی در میدان تنها نخواهد بود. لندروور نیز مشغول توسعه نسخه کوچک تری از دیفندر است؛ رقیبی که مقرر است با بدنه یکپارچه عرضه گردد، اما میراث مشابهی از آفرود دارد. رقابت این دو غول کوچک هنگامی که در سال ۲۰۲۷ وارد بازار شوند، می تواند صحنه ای تازه از نبرد تاریخی دیفندر و جی کلاس را رقم بزند، البته این دفعه در ابعادی کوچک تر و شاید حتی جذاب تر.
اگر نسخه های اصلی این دو خودرو در سالهای قبل رقابتهای تماشایی خلق کرده اند، نسخه های کوچک تر احیانا جنگ جدیدی به راه خواهند انداخت؛ جنگی که هم برای طرفداران آفرود هیجان انگیز خواهد بود و هم برای کسانیکه به دنبال یک شاسی بلند جمع وجور اما اصیل هستند.
منبع: carscoops

منبع:

1404/09/05
08:57:08
5.0 / 5
6
تگهای خبر: شهر , طراحی
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
لباس دونی