علی رهبری به اركستر سمفونیك استانبول بازگشت

علی رهبری به اركستر سمفونیك استانبول بازگشت

به گزارش لباس دونی، علی رهبری آهنگساز و رهبر اركستر،  خرداد ماه امسال همكاری مجدد خویش را با اركستر سمفونیك دولتی استانبول از سر می گیرد.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، او پس از یك توقف هفت ساله، از تاریخ ۴ خرداد ماه، با رهبری كنسرت ویژه اركستر سمفونیك دولتی استانبول، همكاری خویش را با این اركستر از سر می گیرد. در این كنسرت آثاری از جكینو روسینی، ژُرژ بیزه، گایتانو دونیزتی، كامیل سن سان و موریس راول اجرا می شود.
علی رهبری مدیر هنری سابق اركسترهای سمفونیك شهرهای بروكسل، پراگ، زاگرب، مالاگا وتهران، قبل از این بین سال های ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۹، حدود ۱۴ سال بعنوان رهبر دائم میهمان اركستر سمفونیك استانبول، رهبری و مسؤلیت اجرای حدود ۲۰ كنسرت در سال را بر عهده داشته است.
در سال ۱۳۸۹ علی رهبری بنا بر تقاضای بنیاد هنری و فرهنگی شهر آنتالیا جهت ارتقای سطح هنری اركستر سمفونیك دولتی نوبنیاد آنتالیا بعنوان رهبر دائم میهمان عازم این شهر و مسئولیت هدایت این اركستر را عهده دار شد. كشور تركیه دارای ۲۲ اركستر سمفونیك دولتی است كه قدیمی ترین آنها اركسترهای استانبول، آنكارا و ازمیر هستند كه علی رهبری در این شهرها هم رهبری كرده است.



1398/02/15
19:29:56
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
لباس دونی