راز پنهان یك نقاشی كشف شد

راز پنهان یك نقاشی كشف شد

لباس دونی: محققان طی تحقیقات خود دریافته اند كه مدل نقاشی «درس موسیقی» یك هنرپیشه امریكایی بوده است.


ژبه گزارش لباس دونی به نقل از گاردین، اثر نقاشی «درس موسیقی» توسط فردریك لیتون، نقاش و مجسمه ساز در سال ۱۸۷۷ خلق شده است. گفته شده دختربچه ای كه در این نقاشی در حال یادگیری نواختن یك آلت موسیقی تركی است، «كانی گیلكریست»، هنرپیشه امریكایی بوده است.
تحقیقات بر روی یك نمایشگاه جدید هنری با سوژه بررسی نگرش ویكتوریا به دوران كودكی، زندگی قابل توجه دختربچه حاضر در پرتره «درس موسیقی» را كشف كرد.
كانی گیلكریست، موسیقی دان جوان در اثر نقاشی فردریك لیتون زمانی یكی از هنرمندان معروف لندن به حساب می آمد اما از آنجائیكه شهرت وفا ندارد، او سپس مدتی فراموش شد.
و فاش شدن هویت دختربچه پر زرق و برق اثر «درس موسیقی» گواهی بر این امر است. این اثر هم اكنون در گالری هنری گیلدهال شهر لندن نصب شده است.
این دختربچه مشهور با نام «دختر سبك بال» در لندن شناخته شده بود. این لقب وی در سن ۱۲ سالگی اش، زمانی كه بر روی طناب حركات آكروباتیك انجام می داد به او داده شد. در همان سن كم باز چهره دخترك به خوبی در سراسر لندن شناخته شده بود. گیلكریست از سن ۴ سالگی برای تعداد زیادی از نقاش های خوب دوره ویكتوریا همانند فرانك هال، ویلیلام پاول فریت و جیمز مك نیل ویستلر و تصاویر لوییس كارول مدل شده بود.
اثر نقاشی فاخر سال ۱۸۷۷ لیتون با عنوان «درس موسیقی» كه گیلكریست را در حال نواختن یك ساز تركی نشان داده است برگرفته از تجربه سفر این هنرمند به دمشق در سال ۱۸۷۳ است. این پرتره یك كودك اشراف زاده انگلیسی را نشان نمی دهد. در حقیقت گیلكریست در یك منطقه پر جمعیت و كثیف لندن متولد شده بود.
گیلكریست شش ساله بود كه مدل نقاشی لیتون شد.
نقاشی لیتون یكی از ۵۰ اثری است كه تا اختتام آوریل در بزرگترین نمایشگاه بریتانیا جهت بررسی دیدگاه و نگرش ویكتوریا نسبت به دوران كودكی به روی دیوار رفته است.
فردریك لیتون درتاریخ ۳ دسامبر ۱۸۳۰ به دنیا آمد و در تاریخ ۲۵ ژانویه سال ۱۸۹۶ از دنیا رفت. او نقاش، مجسمه ساز و سیاستمدار اهل بریتانیا بود.



1397/09/13
15:26:21
5.0 / 5
4841
تگهای خبر: گالری , نقاشی‌ , نمایشگاه , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
لباس دونی