یادگار امام راحل:

دروغ، حیثیتی را برای كسی باقی نمی گذارد

دروغ، حیثیتی را برای كسی باقی نمی گذارد

به گزارش لباس دونی سید حسن خمینی اظهار داشت: در ارتباط با دروغ از پیامبر(ص) روایت است كه مؤمن دروغ نمی گوید. به جهت اینكه آفت دروغ در خودش هست و اول از همه بركت را از زندگی می برد و در دراز مدت حیثیتی را برای هیچ كس باقی نمی گذارد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر سه شنبه در مراسم تجدید میثاق رئیس و مدیران سازمان صدا و سیما با آرمان های امام خمینی(س) اظهار داشت: این سنت پیامبر(ص) است كه زبان به یاوه نباید باز كرد و وجه تمایز حكومت الهی و غیر الهی در این است.
نوه امام راحل تصریح كرد: یكی از خاصیت های بزرگ انقلاب ما الهی بودن آن است. تمایز یك مجموعه الهی، كه نمادش حكومت امیرالمؤمنین(ع) باشد، با یك حكومت شیطانی كه نماد آن حكومت معاویه است، به نظر من در دو حوزه نیت و روش ها است.
یادگار امام اشاره كرد: حكومت معاویه و هر حكومت شیطانی دیگر برای منیّت خود حركت می كند. در صورتیكه نیت حكومت الهی و علوی نفسانی نیست. نیتی كه برای آن عمل می نماییم به افعال ما رنگ می دهد.
وی افزود: نیت الزاما یك امر ماورائی نیست. همه قضیه از همین قدم گذاشتن بر نفس شروع می شود. باید لحظه به لحظه خودمان را واصل كنیم؛ شیطان در بزنگاه های عمیقی انسان را گرفتار نیت خودش می كند و «من» حاكم بر حقیقتی می شود كه انسان باید آنرا دنبال كند.
سید حسن خمینی با تاكید بر اینكه اگر دلتان را صاف كنید حكومت علوی می شود، اضافه كرد: روزی كه امام برای آخرین بار به بیمارستان می رفت من، خانم امام و یكی از بستگان به بیمارستان رفتیم. ایشان مقداری مضطرب بود. آن فردی كه همراه ما بود گفت چرا ناراحتید؟ ایشان گفت، «یك نفس من برای خدا نبود».
وی در تبیین این جمله امام اظهار داشت: چنین شناخت و معرفتی است كه معنای نفس كشیدن برای خدا را می فهمد و متوجه می شود كه دنیا در كجا می تواند انسان را فریب دهد.
سید حسن خمینی تصریح كرد: حوادث می آید و می رود و روزهای خوش و ناخوش با خود دارد، اما نیت نباید عوض شود. خیلی ها سرسفره انداخته شده آمدند؛ اما روزهای سختی هم بوده است. پیغمبر(ص) هم همین طور بوده است. آزارهایی كه پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) دیده اند كم نیست. روزهای خوش مثل فتح مكه هم داشته اند. آنها نه از فتح ها غرّه شدند كه منیّتی در آنها پیدا شود و نه از شكست ها دلسرد شدند كه راه را گم كنند.
وی درباب «روش» انجام كارها نیز گفت: تعبیری را نخستین بار از رهبر معظم انقلاب شنیدم كه «با دستمال كثیف نمی توان شیشه را تمیز كرد». در حكومت الهی روش ها نباید غیر الهی باشد. امیرالمؤمنین(ع) به شدت وامدار قرآن است و می فرماید عقل، دین و وجدان اخلاقی سبب شده كه من دروغ نمی گویم، تهمت نمی زنم، دهان به هر یاوه ای باز نمی كنم. امام با تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص) روش های اخلاقی داشت.
رئیس سازمان صدا و سیما نیز قبل از سخنان یادگار امام اظهار داشت: ایام دهه فجر یادآور شخصیت بزرگی است كه مسیر تاریخ را تغییر داد. امام خمینی(س) شخصیت بزرگی بود كه یك عمر خودسازی كرد و در فلسفه، تفكر، اندیشه، شناخت عالم، شناخت ابرقدرت ها و ظلم هایی كه بر ملت ایران روا داشته بودند، كوشش كرد. این ایام باید خاطره او را زنده نماییم.
علی عسگری تصریح كرد: نتیجه فداكاری های ملت این شد كه انقلاب بزرگی شكل گرفت كه مسیر تاریخ را عوض كرد و عصر جدیدی را رقم زد كه دین و دنیا را در كنار هم مدیریت می كند. كسی باور نمی كرد نظام پهلوی سرنگون شود. به خاطر اخلاص امام و فداكاری های ملت ایران این انقلاب پیروز شد و امروز افتخار می نماییم كه تحت رهبری خلف شایسته ایشان در ادامه راه امام زندگی می نماییم.
علی عسكری اضافه كرد: شیطان بزرگ همه گونه دشمنی ها و هجمه ها و ظلم ها را كرد اما ملت بزرگ ایران در سختی هایی كه به او وارد شد ریشه های خودرا مستحكم كرد و از لحظه ای كه انقلاب در این كشور پیروز شد، هر روز قدرت ملت ایران افزایش پیدا كرده است. در شهادت سردار سلیمانی مردم سر تا پا شور و مقاومت آمدند و دیدید كه وقتی آن سیلی به صورت آمریكا خورد جرأت عكس العمل نداشت. این اوج قدرت ملت ایران است
وی تاكید كرد: امروز قیافه ایران با رژیم گذشته هیچ شباهتی ندارد و تولید كالا و قدرت و عظمت در همه جای ایران جریان دارد و ان شاء الله آینده را خواهیم ساخت و عصر جدید را با یك تمدن جدید شكل دهیم كه الهام بخش دنیای كنونی خواهد بود.



منبع:

1398/11/15
23:16:41
5.0 / 5
4663
تگهای خبر: سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لباس دونی