دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر انتخاب شد

دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر انتخاب شد

به گزارش لباس دونی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حكمی مهدی قزلی را بعنوان دیبر چهاردهیمن جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب نمود.



به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانی ها است كه پیشتر، دبیر اجرایی و عهده دار برگزاری پنج دوره گذشته جشنواره شعر فجر شده بود.
این گزارش می افزاید، دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از مهرماه فعالیت خویش را با ارسال نامه برای دریافت آثار به ناشران شروع كرده است و فراخوان عمومی هم در ایام آتی منتشر خواهد شد.

بخش ویژه شعر فجر به شاعران جوان رسید
چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش ویژه، به آثار جوانان می پردازد.
بنیاد شعر و ادبیات داستانی كه از دوره نهم تا كنون از جانب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان مجری این رویداد ادبی تعیین شده است؛ در نظر دارد پیرو آئین نامه ابلاغی معاونت یاد شده، در چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، بخش ویژه این دوره از جشنواره را به داوری تك شعرهای ارسالی جوانان اختصاص دهد.
مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و دبیر اجرایی این جشنواره در اینباره اظهار داشت: با هدف توجه به استعدادهای جوان كه كمتر فرصت انتشار مجموعه شعر داشته اند و همینطور با عنایت به آئین نامه ابلاغی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره شعر فجر، بخش ویژه ای با عنوان «شعر جوان» در این دوره از جشنواره به اشعار شاعران كمتر از ۲۵ سال اختصاص یافت.
بر اساس این خبر، شاعران جوانی كه تاریخ تولد آنها از سال ۱۳۷۳ به بعد است می توانند در این رقابت شركت نمایند.
دبیرخانه شعر فجر اعلام كرد، فراخوان و جزئیات شركت در بخش ویژه چهاردهمین جشنواره شعر فجر بزودی منتشر می شود.
گفتنی است، جشنواره بین المللی شعر فجر با آغاز دوره نهم (سال ۱۳۹۳)، ملاك خویش را برای داوری این رویداد ادبی، از داوری تك اثر به داوری كتاب های انتشار یافته در سال پیش تغییر داد.





منبع:

1398/09/25
20:12:19
5.0 / 5
4786
تگهای خبر: جشنواره , وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لباس دونی