نقدینگی اصلی ترین چالش در عرصه تولید و فروش دفتر است

نقدینگی اصلی ترین چالش در عرصه تولید و فروش دفتر است

به گزارش لباس دونی، یک تولیدکننده اظهار داشت: مسئله اصلی در عرصه نوشت افزار همان نقدینگی و تعامل با فروشگاه ها است. وقتی کالایی تولید می کنید، دریافت بموقع هزینه و نقدینگی حاصل، موضوع بسیار مهمی است.



محمدعلی رجایی مدیر گروه هنری اردیبهشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش های حوزه نوشت افزار اظهار داشت: یکی از اصلی ترین چالش هایی که با آن مواجه هستیم، مساله نقدینگی است. این مساله بسیار جدی بوده و مشکل اساسی ما در تسویه حساب ها با فروشگاه هایی است که با آنها همکاری داریم. معمولا بازه زمانی تسویه حساب ها بسیار طولانی است و باتوجه به شرایط تورمی موجود، این مساله برای تولیدکننده چالش بزرگی بوجود می آورد.
وی اضافه کرد: از طرفی تمامی خریدهای ما از تأمین کنندگان بخصوص برای خرید کاغذ به شکل نقدی انجام می شود؛ این در حالیست که در فرایند تولید، ما باید نقدینگی را مدیریت نماییم، اما در بحث فروش دوره های تسویه حساب معمولا بالای پنج تا شش ماه زمان می برد که همین مساله کار را سخت و چالش برانگیز می کند.
این تولیدکننده درسته دفتر اظهار داشت: در رابطه با حجم بازار یا میزان واردات و تاثیرات آن اطّلاع دقیقی ندارم و چالشی هم در این مورد برای ما مطرح نیست. اما مساله اصلی همان نقدینگی و تعامل با فروشگاه ها است. وقتی کالایی تولید می کنید، دریافت بموقع هزینه و نقدینگی حاصل، مبحث بسیار مهمی است.
وی اضافه کرد: در قسمت طراحی محصولات، به ویژه طراحی جلد دفترها، چالش خاصی نداریم؛ مثلا اگر از طرح های ایرانی استفاده شود، باز هم فروش خودش را دارد. ما هم تلاش می نماییم تا طبق ذائقه مخاطبان پیش برویم، چون که سلایق و نیازهای مخاطبان در جامعه تفکیک های گوناگونی پیدا کرده است. حتی این تفاوت ها در فروشگاه ها هم نمود پیدا می کند؛ بدین سبب ما بر طبق این شکاف های اجتماعی، برای محصولات خود حدود و مرز مشخصی تعیین کرده و طراحی ها را انتخاب می نماییم.

رجایی اظهار داشت: به عنوان مثال، طرح هایی با محتوای مقاومت را شخصاً می پسندم و استفاده می کنم و مورد علاقمندی بعضی از فروشگاه های شهر است و در بین مخاطبان آن فروشگاه ها طرفدار دارد. درحالی که بعنوان مثال فروشگاه هایی همچون شهر کتاب چنین دفاتر با طرح های مقاومت مورد استقبال قرار نمی گیرد. بدین سبب ما باید در انتخاب طراحی ها دقت نماییم تا هم پاسخگوی مخاطبان مختلف باشیم و هم جذابیت لازم را برای بازار هدف حفظ نماییم.
وی اضافه کرد: ما در تولید کاراکترها، تمرکز اصلی مان را روی طرح های ایرانی گذاشته ایم و در مجموع از کاراکترهای خارجی استفاده نمی نماییم. به جای انتخاب شخصیت هایی مانند باب اسفنجی، السا یا آنا، بیشتر روی طرح هایی کار می کنم که گرفته شده از طبیعت یا شخصیت های کارتونی کمتر شناخته شده باشند. منظورم طرح هایی است که کارتونی هستند اما شخصیت های معروف جهانی محسوب نمی شوند. این سبک طراحی که به شکلی بومی تر و متمایز بوده با استقبال خوبی روبه رو شده است.
این تولیدکننده اظهار داشت: در رابطه با واردات هم باید بگویم که نگرانی چندانی نداریم، چونکه سهم مارکت ما از واردات تاثیر کمتری می گیرد. شاید درصدی از نوشت افزار کشور از راه واردات تأمین شود، اما بیشتر شامل اقلامی مثل مداد و خودکار است. ما در رسته دفتر کار می نماییم و دفترهای وارداتی هم بیشتر در دسته محصولات لوکس قرار می گیرند و مشتری خاص خویش را دارند.
رجایی با اشاره به طرح های جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ اظهار داشت: برای طرح های دفترها برنامه ریزی خاصی داشته ایم. برای ماه های مرداد و شهریور که معمولا فصل آماده سازی برای مدارس است، یک خط جدید با استایلی متفاوت طراحی کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه رو شد. در این خصوص ما همواره با تیم اتاق فکر جلساتی را برگزار می نماییم تا ایده های جدید و خلاقانه را بررسی نماییم. از راه این جلسات به مجموعه ای از طراحی اولیه می رسیم و سپس طرح ها بازنگری شده، اصلاحات لازم صورت می گیرد و در نهایت به خروجی دلخواه دست پیدا می نماییم. به عنوان مثال، برای نمایشگاه ایران نوشت که در انتها شهریور برگزار گردید، دفاتری با طرح های متنوع و اختصاصی عرضه کردیم.

1404/07/18
12:44:05
5.0 / 5
49
تگهای خبر: خرید , شهر , طراحی , فروشگاه
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

لباس دونی