صنعت بازی در بحبوحه جنگ، سفیر آرامش برای نوجوانان
به گزارش لباس دونی، در ایام پرتنش جنگ و در میانه اخبار سنگینی که دائم به گوش می رسید، فعالان صنعت بازی ایران حواسشان به کودکان و نوجوانانی بودند و پویشی در این راستا طراحی کردند.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، در ایام پرتنش جنگ و در میانه اخبار سنگینی که دائم به گوش می رسید، فعالان صنعت بازی ایران حواس شان به کودکان و نوجوانانی بود که بیشتر از همه به آرامش نیاز داشتند. برای همین تصمیم گرفتند با بازی بعنوان فراگیرترین سرگرمی امروزی که یک هنر تعاملی چالش برانگیز، غوطه ورکننده، روایت محور و همینطور اجتماعی است، بتوانند آنها را برای دقایقی در فضایی بدون تنش و نگرانی غرق کنند و آرامش و لبخند را میهمان شان کنند.
پویش ملی «همه بازی» با همین رویکرد در چنین روزهایی با مشارکت بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری، سازمان نظام صنفی بازیهای کامپیوتری و بازی سازان داخلی کار خویش را شروع کرد.
محمدصادق افراسیابی عضو هیأت مدیره و معاون راهبردی بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری در مورد برگزاری این پویش با هدف کاهش تنش های روانی در بین کودکان و نوجوانان با عنایت به شرایط پیش آمده اظهار داشت: در ایام پرالتهابی که پشت سر گذاشتیم، بازی سازان ایرانی با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری، پویشی ملی برای کودکان ایران زمین ترتیب داده اند تا به کم شدن تنش های روانی کودکان و نوجوانان ایرانی از راه بازیهای ایرانی کمک کنند.
این پویش با شعارهای «همبازی»، «همه بازی» و «ایران، برنده بازی»، تعدادی از بازی سازان ایرانی را با هدف گسترش نشاط اجتماعی، تقویت هویت جمعی و ترویج فرهنگ بازی سالم و گروهی، در کنار خود جمع کرده است. در این پویش، بازیهای مختلفی که ویژه کودکان هستند، به صورت رایگان عرضه می شوند و با مشارکت تولیدکنندگان بازی، نمادهای میهنی و وطنی نظیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در فضای مناسبی به بازی اضافه شده است و کودکان می توانند از این بازیها در یک فضای سالم و امن استفاده نمایند.
مشارکت ۱۵ بازی ساز و ۲۹ بازی ایرانی در پویش ملی «همه بازی»
بنا به قول احسان جازم معاون کسب و کار بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری ۱۵ بازی ساز و ۲۹ بازی ایرانی در پویش ملی «همه بازی» حاضر شده اند.
احسان جازم ضمن اشاره به این که این پویش با هدف ترویج نشاط، خلاقیت و سرگرمی سالم برای کودکان ایرانی شروع به کار کرده است، اظهار داشت: از زمان شروع، بیشتر از ۸ میلیون و ۹۴۹ کاربر فعال که در این بازیها حضور داشتند، مخاطب پیام های این پویش شده اند و آنها را مشاهده کرده اند.
معاون کسب و کار بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری اظهار داشت: ۱۸ بازی ساز برای حضور در این پویش اعلام آمادکی کردند و به پویش پیوسته اند. با این اعلام آمادگی، همه بازیهای منتخب و محبوب این بازی سازان که بیشترین تعداد دانلود را داشته اند وارد پویش شده اند. تا هم اکنون هر یک از استودیوها با چندین بازی در پویش مشارکت کرده اند، مثلا استودیو «مدریک» با ۸ بازی در پویش مشارکت دارد.
به گفته جازم هم اکنون این پویش در ۲۹ بازی فعال گشته است. پویش به این صورت است که نمادها و نشانه هایی از کشور ایران با هشتگ «همه بازی» را در سایت یا بازی خود قرار می دهند و اعلام می کنند که در این پویش شرکت کرده اند. تولیدکنندگان بازی، الماس و سکه های مجانی و یک سری شخصیت های مختلف را هم به بازی هایشان اضافه کرده اند و آنها را همراه تصویری از پرچم ایران منتشر می کنند.
معاون کسب و کار بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری اظهار داشت: پویش «همه بازی» تلاشی ملی برای توسعه عدالت در دسترسی به بازیهای دیجیتال سالم و تقویت روحیه جمعی، خلاقیت و آموزش غیرمستقیم در بستر بازیهای موبایلی به حساب می آید. این پویش همینطور بستری مناسب برای پشتیبانی از بازی سازان ایرانی و معرفی ظرفیتهای بومی صنعت بازی در کشور است.
منبع: lebasdooni.ir
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب