توسط بنیاد بازی های رایانه ای انجام شد؛

آغاز هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال

آغاز هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال

به گزارش لباس دونی، فرایند شبکه سازی میان دانشجویان و محققان حوزه بازی های کامپیوتری به منظور رقابت در هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال شروع شد.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال توسط بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و با مشارکت دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی ۲۰و ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳ برگزار می گردد.
محمد صادق دهنادی معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های جدی علاوه بر موضوعات در ارتباط با بازی های جدی که در چهار دوره گذشته محور اصلی پژوهش های علمی رویداد بوده، مانند دوره اول و دوم شامل همه موضوعات در رابطه با بازی های کامپیوتری خواهد بود.
وی اضافه کرد: مهم ترین اهداف هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال شامل توسعه و ارتقای دانش و فناوری پیشران بازی های کامپیوتری، ایجاد شبکه علمی بین فعالان و بهره برداران علوم در رابطه با زیست بوم بازی های کامپیوتری، فراهم کردن فرصت برای تبادل نظر، عرضه دانش و تجربیات بین محققان، اساتید، دانشجویان و فعالان صنعت بازی های کامپیوتری، تقویت همکاریهای علمی و توسعه این هنر، صنعت و رسانه در ایران، تسهیل دسترسی سازمان ها، فعالان و سرمایه گذاران حوزه بازی های کامپیوتری به دستاوردهای علمی محققان، طراحان و صاحبان ایده زیست بوم، معرفی زمینه های بین رشته ای و نیازهای بین دستگاهی برای رونق هر چه بیشتر این حوزه و عرضه فرصت به مجموعه های شتاب دهنده، حکمرانی، کسب و کار و فعالان فرهنگی جهت استفاده از شبکه پژوهش و ایده های دانش بنیان زیست بوم بازی های کامپیوتری است.
معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: هفتمین همایش بین المللی بازی های دیجیتال ۱۴۰۳ در شش محور زیر برگزار می گردد که شامل «بازی های کامپیوتری، مدلهای اقتصاد و کسب و کار» مشتمل بر موضوعات: بازی های کامپیوتری و بازاریابی، صنعت بازی در ایران و تحریم های ظالمانه، بازی های کامپیوتری و چالش های بازی سازی، « بازی های کامپیوتری، فناوری و تکنولوژی های نوین» شامل موضوعات: بازی های کامپیوتری و هوش مصنوعی، بازی های کامپیوتری و ارزهای دیجیتالی، بازی های کامپیوتری، رسانه ها و تکنولوژی های نوظهور و بازی وارسازی ( گیمیفیکیشن)، «بازی های کامپیوتری، ارتباطات و جامعه شناسی فرهنگی» با زیر شاخه های موضوعی: بازی های کامپیوتری، سواد بازی و خانواده، بازی های کامپیوتری و مصرف بازیکنان، بازی های کامپیوتری و زنان و بازی های کامپیوتری، آموزش و یادگیری، «بازی های کامپیوتری و مدیریت رسانه» شامل: بازی های کامپیوتری، دیپلماسی و سیاستگذاری زیست بوم، طراحی و محتوای بازی های کامپیوتری و تجربه توسعه بازی سازی در ایران و جهان است.
وی اضافه کرد: در هفتمین دوره این رویداد محور ویژه ای برای مبحث «بازی جدی و کاربردهای متنوع آن» در نظر گرفته شده و مبحث تولید علم در این عرصه مانند سالهای قبل به شکل ویژه دنبال خواهد شد. همینطور در این دوره مانند دوره های گذشته به بهترین پژوهش خارجی عرضه شده به این همایش هم جایزه یورویی اهدا می شود.
دبیر هفتمین همایش بین المللی تحقیقات بازی های دیجیتال ضمن اشاره به ارتباط علمی و تجربی مبحث بازی سازی و بازی وارسازی به حوزه های مختلف مدیریتی و سازمانی اظهار داشت: موضوعات در رابطه با نیاز سازمان ها، شرکت ها و سیاستگزاران بازی سازی و مراکز پژوهشی به شکل اختصاصی با بیان جوایز آن در سایت همایش اعلام می شود.
وی اضافه کرد: انتخاب کتاب برگزیده سالهای اخیر و رساله های دفاع شده دانشجویی در زمینه بازی های کامپیوتر ‍ای از قسمتهایی است که از سال جاری در حاشیه این همایش برگزار می گردد. همینطور مرحله نهایی عرضه مقالات و برگزاری همایش سال جاری با مشارکت و میزبانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.
دهنادی در انتها اظهار داشت: محققان و دانشجویان علاقه مند می توانند از دهم شهریور تا اول آذر ۱۴۰۳ با رفتن به سایت همایش به نشانی dgrconf.ir با ملاحظه فراخوان تفضیلی در قسمت های اصلی، معرفی کتاب و رساله های این همایش شرکت نمایند.


منبع:

1403/06/12
11:23:47
5.0 / 5
492
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , طراحی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لباس دونی