آمادگی برای ساخت ماكت هفت شهر عشق در آستان رضوی

آمادگی برای ساخت ماكت هفت شهر عشق در آستان رضوی

به گزارش لباس دونی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار تولیت آستان قدس رضوی، ایده ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر حضرت رضا (ع) را عرضه کرد که با استقبال حجت الاسلام و المسلمین مروی روبه رو شد.



به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سفری به شهر مقدس قم، با حضور در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در این شهر با حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب ملاقات و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و هفته حج به بیان فعالیت ها و برنامه های بعثه مقام معظم رهبری در حوزه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت و از همکاری دوجانبه با آستان قدس رضوی استقبال کرد.
وی با اشاره به اینکه غربت ائمه مظلوم بقیع و لزوم اقدامی فراگیر در ابعاد فرهنگی و علمی برای از بین بردن این غربت ایجاب می کند تا در این حوزه اقدامی شایسته صورت گیرد، از برگزاری کنگره بین المللی بقیع مضجع الائمه و الاصحاب به مناسبت صدمین سال تخریب بقاع متبرک بقیع اطلاع داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر ضرورت هم افزایی در برگزاری فراگیر و پرشور مراسم سالانه هشتم شوال در آیین های مختلف حرم رضوی و دگر اعتاب مقدس تاکید و تصریح کرد: خوشبختانه این مورد در برنامه های آستان ملکوتی رضوی سابقه طولانی دارد و امیدواریم با همکاری دوجانبه این برنامه ها بیشترگسترش یابد.
او همینطور خواهان همکاری آستان قدس رضوی و بعثه مقام معظم رهبری در تولید، مبادله، تقویت و گسترش محتواهای فرهنگی با مبحث بقیع در سطح شبکه ها و پایگاه های اینترنتی و شبکه تلویویزنی آستان قدس به زبان های مختلف شد.
در ادامه این دیدار سرپرست حجاج ایرانی، طرح ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر رضوی را پیشنهاد و خاطرنشان کرد: این طرح شامل ماکت هایی از مسجدالحرام، مدینه منوره، نجف اشرف، کربلا، کاظمین، مشهد مقدس و سامرا می شود که اماکن متبرک اسلامی و حرم های اهل بیت(ع) با پیوست های تاریخی و فرهنگی در این بخش معرفی می گردند و این کار می تواند زمینه آشنایی بیشتر زائرین امام رئوف را با دیگر حرم ها و تاریخ خاندان به صورت سمعی و بصری فراهم آورد.
این گزارش حاکی می باشد، حجت الاسلام و المسلمین مروی هم در این دیدارضمن تقدیر از فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه حج و زیارت، برای تعامل با این مجموعه در حوزه های مختلف اعلام آمادگی کرد.
وی از طرح پیشنهادی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص ساخت ماکت هفت شهر عشق در حرم مطهر حضرت رضا (ع) استقبال کرد و اظهار داشت: این طرح می تواند در بسط و گسترش فرهنگ ناب اسلامی در بین مردم و جوانان تاثیربسزایی داشته باشد و آستان قدس رضوی آمادگی دارد تا این طرح را در حرم رضوی اجرا نماید.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز به کارگیری و استفاده از ابزار نوین و هنر برای نشر معارف و مفاهیم دینی و اسلامی در کنار روش های سنتی می تواند تأثیر بسزایی در بین زائرین و مخاطبان ایجاد نماید بدین منظور آستان قدس رضوی از این گونه ایده ها و طرح ها استقبال و آنرا در جهت تبیین معارف اسلامی اجرایی می کند.
گفتنی است، در انتها این دیدار تولیت آستان قدس رضوی از موزه بعثه مقام معظم رهبری در قم بازدید کرد و ضمن آشنا شدن با بخش های مختلف این موزه، آثارموجود در آنرا پرارزش دانست./


1400/03/23
22:44:05
5.0 / 5
1096
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , سفر , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
لباس دونی