تمرین زندگی در نمایشگاه اسباب بازی

تمرین زندگی در نمایشگاه اسباب بازی

لباس دونی: معاون تولید كانون پرورش فكری ضمن دعوت از مدیران دولتی برای حضور در چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی، توجه مسئولان به این صنعت را پیش زمینه ی توسعه ی پایدار دانست.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، حسین ربانی غریبی عنوان كرد: در این دوره چند دعوت ویژه از مدیران خواهیم داشت. نخست از مدیران وزارت «صنعت، معدن و تجارت» برای حضور در این رویداد دعوت می نماییم. عرضه ی تسهیلات به فعالان این عرصه، تولید فضاهای زیر ساختی و تولید زمینه هایی برای واردات، چالش هایی است كه با همكاری این وزارت خانه برطرف خواهد شد.
رییس جشنواره ملی اسباب بازی دعوت از مدیران دولتی را یكی از برنامه های این دوره از جشنواره با اشاره به دعوت از وزارت «كار» در این جشنواره، اضافه كرد: همان گونه كه می دانید صنعت اسباب بازی علاوه بر تاثیرهای روانی و مهارتی بر كودك، نیازمند شناخت مجدد و بازارسازی است. در همین راستا ظرفیت هایی در این صنعت وجود دارد كه بلاتصدی است و حضور مدیران و آشنایی با آن می تواند انگیزه هایی برای ورود بیش تر به این صنعت تولید كند.
او حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و كمیته ی این فرهنگ را خواهان شد و اضافه كرد: سیاست گذاری های جدی در این زمینه و دغدغه های اقتصادی همچون مسئله ی گمرك و تعرفه ها و بهره گیری از نشست های این جشنواره در جهت تدوین سیاست های انقباضی و انبساطی دیگر هدف ماست، تا آنجا كه بتوانیم همچون حوزه ی كتاب با بهره مندی از ۹ در صد بخشودگی ارزش افزوده بازار این صنعت را رونق ببخشیم.
رییس جشنواره ملی اسباب بازی رفع فاصله ی میان تولیدكنندگان و توزیع كنندگان، بهره مندی از نظر منتقدان و آنالیزهایی با نگاه به توسعه ی زیرساخت ها و توجه نظام توزیع به دغدغه ی مخاطبانی كه خواهان استفاده از كالای ایرانی اند را دیگر هدف هایی دانست كه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی دنبال خواهد نمود.
محسن حموله هم گام بزرگ چهارمین جشنواره ی ملی اسباب بازی حذف فروش اجناس وارداتی و تخصصی كردن این جشنواره دانست و به بیان نقش انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی در برگزاری این رویداد پرداخت و اظهار داشت: از سال قبل تابحال همكاری كانون و انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی شكل گرفت. در همین راستا در جشنواره ی چهارم از ظرفیت این انجمن در كارهای تخصصی جشنواره استفاده كردیم. در دوره های قبل تولیدكنندگان و متخصصان خواهان مشاركت در این جشنواره بودند كه این امر در دوره ی جدید محقق شده است. با حذف فروش كالاهای وارداتی و برگزاری بخشی برای معرفی تولیدكنندگان، چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ آبان و با شعار «تمرین زندگی» برگزار می شود.
دبیر این جشنواره اعلام نمود: همچون سال های گذشته، كمیته ی داوری، آثار را در سه بخش «ایده بازار»، «ثبتی»، «مجوز تولید» بررسی نموده اند. كمیته ی علمی جشنواره با برگزاری یك همایش در روز نخست، چهار نشست و پنج كارگاه مسائل متنوعی را در حوزه ی طراحی و تولید اسباب بازی بررسی خواهد نمود. در بخش ترویجی و با مشاركت بیشتر از ۳۰ نهاد و تولیدكننده هم مقرر است ضمن مشاوره به خانواده ها شرایطی برای بازی گروه های سنی مختلف در این جشنواره فراهم بیاید.
این سخنران در بخشی دیگر از سخنانش به رونمایی از دو عنوان كتاب اشاره و عنوان كرد: روزهای برگزاری نمایشگاه كه هم زمان با هفته كتاب و كتاب خوانی است، از دو اثر رونمایی خواهیم كرد. نخست كتاب «فن آوری های صنعت اسباب بازی» است. همینطور در این روزها مجموعه پنج جلدی «تئاتر اسباب بازی» به مخاطبان معرفی خواهد شد.
حموله ضمن تاكید به حضور گروه «سلامت و هنر» برای چهارمین سال متوالی اظهار داشت: این گروه ضمن جمع آوری هدایای مردمی، بار دیگر می خواهد جهت تجهیز اتاق بازی بیمارستان های كودك در این نمایشگاه حضور فعالی داشته باشد.
سیدامیر آقایی دبیركل گروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن آوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از فعالیت های كانون، بسط سرمایه های اجتماعی را وظیفه ی این نهاد خواند.
او اظهار داشت: با تغییر مدیریت كانون، حوزه ی عملیاتی این نهاد هم تغییر نمود. ما همواره كانون را یك منبع می دانیم. ازاین رو تاكید ما این است كه بسط سرمایه های اجتماعی باید یكی از اهداف این نهاد قرار بگیرد تا بتوانیم كانون را معیاری برای تمام خانواده ها معرفی نماییم.
دبیركل گروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن آوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری بیان كرد: مباحث ترویجی در دوره های قبل مطلوب و قابل بحث بود كه خوشبختانه در دوره ی جدید هم مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می آید رشد قارچ گونه ی مسائل پرورشی و تربیتی و نبود فیلتر برای آنها به صدمه هایی منجر شود. ازاین رو باید مرجعی مطمئن برای این حوزه وجود داشته باشد تا بتوانیم در مباحث ترویجی مربیانی برای رده های مختلف سنی داشته و با تداوم این عملكرد به الگوسازی بپردازیم.
آقایی همینطور از تخصصی شدن جشنواره اسباب بازی قدردانی كرد و اظهار داشت: تخصصی كردن این جشنواره رویكرد درستی بود، با عنایت به گسست های موجود باید توان فنی و عملیاتی تولید كنندگان، طراحان و... را ارتقا بدهیم و برای مدارس و بازی سراها هم نقش هدایت گر را به واسطه ی این جشنواره ایفا نماییم.
همینطور اسامی و روزهای برگزاری نشست ها، كارگاه ها، سخنرانان و زمان برگزاری مراسم رونمایی از آثار تالیفی حوزه ی اسباب بازی بزودی اعلام خواهد شد.
در برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی وزارت آموزش و پرورش، ستاد فن آوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری و شورای نظارت بر اسباب بازی و انجمن تولیدكنندگان اسباب بازی ایران با كانون همكاری می كنند.
جشنواره ملی اسباب بازی در مركز آفرینش های فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه مندان است.




1397/08/22
21:48:23
5.0 / 5
5015
تگهای خبر: تئاتر , جشنواره , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لباس دونی