رقابت عكاسان برای ثبت زیبایی های زعفران

رقابت عكاسان برای ثبت زیبایی های زعفران

لباس دونی: دبیر چهارمین جشنواره ملی عكس زعفران اظهار داشت: آبان ماه، فصل برداشت زعفران در زمین های كشاورزی تربت حیدریه و زاوه است و هر ساله در این ماه، عكاسان این زیبایی طبیعت را به تصویر می كشند.


سلیمان گلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان كرد: امسال هم همچون سال های گذشته تربت حیدریه و زاوه بعنوان دو شهرستان زعفران خیز در جنوب استان خراسان رضوی، میزبان عكاسان از سراسر كشور در مزارع زعفران هستند.

وی با اشاره به ارسال ۴۰۰ قطعه عكس به جشنواره ملی عكس زعفران اضافه كرد: از میان تصاویر ارسالی، حدود ۱۰۰ نفر از عكاسان پذیرفته شدند و از ۱۸ آبان به صورت رسمی كار عكاسی در مزارع زعفران را شروع كرده و رقابت میان این هنرمندان تا ۲۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: عكاسان با موضوعات زعفران، برداشت فرآوری و بسته بندی؛ زعفران، داروی گیاهی هزاره سوم؛ زعفران، عامل شادی و نشاط؛ زعفران، غذاها نوشیدنی ها و محصولات جانبی؛ زعفران، گل سلامتی؛ زعفرانِ ایرانی در عرصه جهانی؛ زعفران، عامل اشتغال و توسعه ارزش های اقتصادی و فرهنگی روستا؛ زعفران، بهداشت و افزایش بازده تولید؛ زعفران در هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی؛ زعفرانِ صنعتی؛ زعفران یك تجارت عادلانه؛ زعفران و مزارع ارگانیك آرمانی با یكدیگر رقابت می كنند.

گلی بیان كرد: یكی از امتیازهای امسال برای عكاسان، باز بودن وسعت مبحث عكاسی است تا از هر مبحث در رابطه با زعفران، عكاسی كنند. شركت كنندگان در بخش اصلی یا حضوری تنها با دوربین های دیجیتال و از مزارع مورد نظر جشنواره مجاز به تهیه تصویر می باشند اما در بخش جنبی یا غیرحضوری می توانند با هر نوع دوربین و حتی تلفن همراه از مزارع شهر و استان خود عكس تهیه و ارسال نمایند.

وی اظهار نمود: از مجموع تصاویر گرفته شده در مزارع زعفران تربت حیدریه و زاوه تعداد ۱۰۰ قطعه عكس به نمایشگاه راه پیدا خواهند كرد كه از این تعداد ۱۰ عكس در بخش های مختلف از جانب هیات داوران برگزیده می گردد.

دبیر چهارمین جشنواره ملی عكس زعفران اظهار داشت: سال قبل بیشتر از ۱۰ نمایشگاه در سطح كشور و از آثار عكاسان شركت كننده در جشنواره های پیشین برگزار گردید و امسال هم از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علاوه بر انتشار با استفاده از سایت ها و خبرگزاری های مختلف، در سراسر كشور و در صورت فراهم شدن زمینه های لازم در خارج از كشور هم تعدادی نمایشگاه عكس برگزار می شود.




1397/08/19
20:51:22
5.0 / 5
4832
تگهای خبر: جشنواره , نمایشگاه , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
لباس دونی