خودروساز ایرانی تبار با تانک جدید به میدان می آید

خودروساز ایرانی تبار با تانک جدید به میدان می آید

لباس دونی: رضوانی تانک هیچوقت خودرویی معمولی نبوده و تلفیقی از طراحی نظامی، قدرت افسارگسیخته و قیمتی است که آنرا از دسترس اغلب خریداران دور نگه می دارد. حالا نسل جدید این هیولا در راه است؛ خودرویی که طبق وعده سازنده، مقرر است خشن تر، قدرتمندتر و با قابلیت شخصی سازی بیشتر ظاهر شود.


امیرمسعود عابدین: برند رضوانی سال هاست که با ساخت خودروهایی متفاوت و اغراق آمیز، جایگاه خاصی برای خود ساخته است؛ خودروهایی که بیشتر شبیه ماشین های فیلم های آخرالزمانی هستند تا محصولات روزمره جاده ای. رضوانی تانک، شاخص ترین محصول این برند کالیفرنیایی، حالا آماده ورود به نسل جدید خود می شود. هرچند هنوز همه جزئیات فاش نشده، اما پیش نمایش های اولیه نشان میدهد که رضوانی قصد ندارد از DNA خشن و افراطی خود فاصله بگیرد.
رضوانی موتورز یک کمپانی طراح خودرو ایرانی آمریکایی و تولیدکننده خودرو های سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا است. رضوانی موتورز توسط فریس رضوانی، یکی از طراحان خودرو های سوپر اسپرت که قبلا با آستون مارتین و فراری کار می کرد، تاسیس شد.

تانک تنها عضو خانواده رضوانی نیست. این برند سبد محصولاتی دارد که همگی بر پایه اغراق، قدرت و خاص بودن شکل گرفته اند؛ از رودستر بیست (Beast) و بیست ایکس و بیست آلفا گرفته تا RR۱ مبتنی بر پورشه ۹۱۱، پیکاپ هرکولس برمبنای جیپ گلادیاتور، Knight بر پایه لامبورگینی اوروس، ونجنس و آرسنال که از کادیلاک اسکالید الهام گرفته اند. مجموعه ای که نشان میدهد رضوانی هنوز هم به ساخت خودرو های متفاوت و خارج از عرف بازار پایبند است.
طراحی تاکتیکال، این دفعه با خطوط تهاجمی تر

نسل جدید تانک که رونمایی کامل آن برای ژانویه ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده، فعلاً در سایه ها باقیمانده، اما تصاویر انتشار یافته سرنخ های مهمی عرضه می دهند. زبان طراحی نظامی حفظ شده، اما بدنه حالا زاویه دارتر و تیزتر به نظر می آید. جلوپنجره بزرگتر شده و چراغ های LED جدید در اطراف آن، چهره ای تهدیدآمیزتر به خودرو داده اند.
برآمدگی عظیم روی کاپوت، گلگیرهای بازطراحی شده و عضلانی تر، شیشه جلوی تخت و نوار LED سقفی، همگی بر حس قدرت و استقامت تأکید دارند. در عقب هم چراغ ها در ارتفاع بالاتری روی شانه های پهن خودرو قرار گرفته اند؛ جزئیاتی که تانک را بیشتر از پیش شبیه یک خودروی تاکتیکال حقیقی کرده اند.
قدرتی که هنوز مهار نشده رضوانی فعلاً در رابطه با مشخصات فنی نسل جدید چیزی نگفته، اما سابقه این برند جای تردید چندانی باقی نمی گذارد. انتظار می رود که تانک جدید همچنان بر پایه شاسی نردبانی بدست آمده از جیپ رانگلر ساخته شود؛ ساختاری که توان تحمل وزن بالا و قابلیت های آفرود سنگین را تضمین می نماید.
در قسمت پیشرانه، گمانه زنی ها از بازگشت موتورهای V۸ خبر می دهند. محتمل ترین گزینه، یک پیشرانه Hemi V۸ سوپرشارژ است که می تواند قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند؛ عددی که بیشتر از آن که کاربردی باشد، امضای همیشگی رضوانی شمرده می شود.
پیش فروش، قیمت و مسیر تکامل تانک

رضوانی پیش فروش نسل جدید تانک را آغاز نموده و دوست داران می توانند با پرداخت ۵۰۰ دلار قابل استرداد، جایگاهی در صف تولید اولیه رزرو کنند. قیمت نهائی هنوز اعلام نشده، اما اگر به نسل های قبلی نگاه نماییم، مشخص است که این خودرو قرار نیست ارزان باشد؛ به ویژه برای محصولی که ریشه در پلت فرم رانگلر دارد اما با تغییراتی گسترده عرضه می شود.
نخستین رضوانی تانک در سال ۲۰۱۷ معرفی گردید و نسل دوم آن دو سال بعد به بازار آمد. نسخه فعلی با طیف متنوعی از پیشرانه ها، از V۶ و پلاگین هیبرید گرفته تا V۸ های هلکت و دیمون دردسترس است و همین تنوع، تانک را به یکی از خاص ترین شاسی بلندهای وحشی بازار مبدل کرده است.
شخصی سازی تا مرز خودرو های زرهی یکی از برگ های برنده همیشگی رضوانی، لیست بلندبالای آپشن هاست. خریداران می توانند خودروی خویش را به زره ضدگلوله، سیستم دید در شب، تعلیق تقویت شده برای مسیرهای خشن و حتی کابین های لوکس با متریال خاص مجهز کنند. تانک بیشتر از آن که یک SUV باشد، پروژه ای شخصی برای هر خریدار است.
منبع: carscoops
۲۲۷۳۲۲

1404/10/06
09:02:04
5.0 / 5
6
تگهای خبر: تضمین , جنس , خرید , طراحی
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
لباس دونی