چاروق دوز زنجانی فوت كرد

چاروق دوز زنجانی فوت كرد

لباس دونی: آراز علی محمدی- پیشكسوت چاروق دوزی زنجان- امروز از دنیا رفت و پیكر آن مرحوم ساعت ۱۵ در گلزار شهدای پایین زنجان آرام می گیرد.


الناز خدایی فر- معاون صنایع دستی زنجان- با تایید این خبر به ایسنا، اظهار داشت: این هنرمند پیشكسوت یكی از استادان برجسته رشته چاروق دوزی بود كه شاید نمونه آنرا دیگر نداشته باشیم. این هنرمند متولد ۱۳۲۴ در زنجان بود و از هفت سالگی به دوختن چاروق مشغول شد.
او افزود: استاد محمدی نزد استادان مطرح این رشته مثل حاج مصیب، حاج موسی و استاد خطیبی شاگردی كرد. فرزند استاد علی محمدی هم نزد پدرش شاگردی كرده و هم اكنون یكی از استادان چاروق دوزی زنجان بشمار می رود.
معاون صنایع دستی زنجان با اشاره به اینكه من از دلیل فوت این هنرمند اطلاعی ندارم، اضافه كرد: مرحوم محمدی از استادان فعال رشته چاروق دوزی بود كه در راسته حجة الاسلام در بازار سنتی زنجان كار می كرد و بیماری خاصی نداشت.
به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، همسر و فرزندان این هنرمند هم به این حرفه مشغول هستند. محمدی در زمینه دوخت انواع چاروق مهارت داشت و سبك دوخت را با همان شیوه سنتی ادامه داد.
چاروق نوعی پاپوش چرمی است كه در زنجان تولید می گردد و انواع مختلفی مثل چاروق توری، چاروق پرده بند و چاروق تمام چرم دارد كه به صورت پشت باز و پشت بسته دوخته می گردد.



1397/07/27
22:26:56
5.0 / 5
4393
تگهای خبر: صنایع دستی , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لباس دونی