شخصیت های ملی و ادبی دایره مخاطب نوشت افزار را می افزایند
به گزارش لباس دونی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کاراکترهایی با مضامین ملی و ادبیات کهن ایران می توانند دایره مخاطب محصولات را بالا برند و نفوذ آنها در جامعه بیشتر شود.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در بازدید خود از یازدهمین دوره نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: تقریبا هر سال از زمان شروع نمایشگاه بازدید داشته ام و علتش اینست که اعتقاد دارم در فروش و بازاریابی محصولات فرهنگی روش های مختلف وجود دارد. هیچ روشی به اندازه نمایشگاه و ارائه مستقیم و توزیع مستقیم مؤثر نیست. برای کالاهای ارزان قیمت، تبلیغات عمومی گاهی کافی است، اما محصول فرهنگی، بااینکه از نظر قیمت با محصولات گران قیمت رقابت نمی کند، اما مخاطب وسواس بیشتری در انتخاب آن دارد و بنابراین بهترین روش ارائه، حضور مستقیم در معرض دید و ارائه توضیحات به مخاطب است.
او با اشاره به کیفیت غرفه ها و محصولات امسال اضافه کرد: بیشتر مجموعه ها و غرفه ها محصول جدید داشتند و توسعه پیدا کرده اند. برخی غرفه ها کاراکترهای جدید معرفی کردند و بعضی مجموعه ها محصولات نوآورانه ارائه کردند. حتی از نظر مکانی، نمایشگاه امسال منسجم تر برگزار شده است.
چکشیان درباره ی اهمیت کاراکترهای ایرانی اسلامی اظهار داشت: یک نکته بسیار مهم اینست که کاراکترها و شخصیت های ایرانی اسلامی، نه تنها ضد فرهنگی نیستند، بلکه مروج سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز هستند. کاراکترهایی با مضامین ملی و ادبیات کهن ایران می توانند دایره مخاطب محصولات را بالا برند و نفوذ آنها در جامعه بیشتر شود. حتما برخی خانواده ها اولویتشان کاراکترهای انقلابی و مذهبی است، اما اتفاقی که در چند سال گذشته افتاده، پررنگ شدن کاراکترهای ملی و ادبی است و این مورد می تواند سهم بازار این محصولات را افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه، ظرفیت قابل توجهی برای تقویت صنایع فرهنگی دارند، توضیح داد: ما می توانیم از بسته های آماده و نمایشگاه های جمع و جور استفاده نماییم تا امکان عرضه سریع و متنوع محصولات برقرار شود. این نمایشگاه ها می توانند دروازه ای برای معرفی، توزیع و ارتباط مستقیم با مخاطب باشند. برخی محصول ها در کارخانه ها یا شرکت ها جمع آوری و به شکل بسته آماده ارائه می شوند و با هزینه کم، امکان نمایش و معرفی آنها برای مخاطبان فراهم می شود.
چکشیان در ادامه اظهار داشت: همیشه اهتمام کرده ام نمایشگاه هایی که مخاطبشان کودک و نوجوان است را بازدید کنم، برای اینکه کمتر نمایشگاهی را میتوان یافت که مخاطب آن نسل آینده کشور باشد. حضور من در نمایشگاه، اصلش برای خدا قوت به تولیدکنندگان و کسانی است که زحمت می کشند. این کار واقعا پرارزش است و نقش ویژه ای در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی دارد.
او در انتها تاکید کرد: نمایشگاه ایران نوشت، فرصتی است برای معرفی محصولات نوشت افزار ایرانی اسلامی و ارتباط مستقیم تولیدکننده با مخاطب. این ارتباط موجب می شود تولیدکنندگان متوجه شوند مخاطب چه کاراکترهایی و چه طرح هایی را بیشتر می پسندد و همین مساله در پیشرفت تولیدات آنها تأثیر ویژه ای دارد.
منبع: lebasdooni.ir
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب