استفاده از نمادها برگ برنده ای برای رقابت در بازار جهانی است

استفاده از نمادها برگ برنده ای برای رقابت در بازار جهانی است

به گزارش لباس دونی، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار داشت: استفاده از نمادها و مفاهیم فرهنگی اجتماعی ایران، برگ برنده ای برای تصاحب بازار داخل و رقابت در بازار جهانی است.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، جلسه کمیته نحوه ی اجرای قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و پشتیبانی از کالای ایرانی» با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و کمیته پشتیبانی از تولید ملی و کالای ایرانی، در محل «کمیسیون ویژه جهش تولید» مجلس شورای اسلامی با موضوع «بررسی مشکلات و رفع موانع تولید کنندگان منسوجات و پوشاک کشور» اجرا شد.
در این جلسه چهار ساعته که با حضور رؤسای اتحادیه ها و اصناف و فعالان اقتصادی و تولیدی بخش خصوصی و همین طور نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط برگزار گردید، حاضران به بیان شبکه مسائلی که مانع از سرمایه گذاری در بخش تولید و در نهایت رشد آن می شود، پرداختند.
سیدمرتضی محمودی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و رییس کمیته پشتیبانی از تولید ملی و کالای ایرانی، ماموریت این کمیته و پرداخت به محورهای سه گانه قاچاق پوشاک و بررسی علل و ریشه ها، بررسی مشکلات و مسایل مانع رشد تولید و احصاء راهکارهای افزایش صادرات پوشاک» را تشریح نمود.
وی با حائز اهمیت دانستن «توجه به هویت و پیوست فرهنگی در راه رشد تولید کالای ایرانی» از لزوم توجه به ریشه های فرهنگی و ظرفیت پوشاک در بازنمایی هویت ایرانی اسلامی در بازار داخل و فضای بین الملل گفت.
محمودی با اشاره به ظرفیت قانونی کارگروه مد و لباس کشور، اظهار امیدواری کرد و اظهار داشت: با بهره گیری از این پتانسیل، مسیر بهره مندی از ظرفیت بالای فرهنگی در کالای ایرانی سرعت یابد.
در ادامه زهرا گلپایگانی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از وظیفه حمایت، پشتیبانی و نظارت دولتی در فضای زیست بوم هنر صنعت مد و لباس گفت و بر ضرورت شفافیت در عرصه اجرا تاکید کرد.
وی با برشمردن اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به عنوان نهادی فرادستگاهی که دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، به ماموریت حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، ترویج الگوهای بومی و ملی و بازنمایی طرح ها و الگوهای متناسب با فرهنگ و هویت ایرانی بوسیله پوشاک اشاره نمود.
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان ضرورت لحاظ نظر متخصصین حوزه فرهنگ و اقتصاد به اهمیت بهره مندی از راهکارهای ارائه شده توسط خبرگان این حوزه در سیاست گذاری ها اشاره نمود و اظهار داشت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در یکسال اخیر این مورد را در راس کارهای خود قرار داده است.
گلپایگانی استفاده از تکنولوژی های جدید و خصوصاً هوش مصنوعی را از ابزارهای کارآمد برای حفظ همزمان چارچوب های فرهنگی و حقوق تولیدکنندگان در عرضه مناسب آثار مطرح کرد.
وی «ظرفیت فوق العاده فرهنگ ایران» را وجه مزیت رقابتی پوشاک در داخل کشور و فضای بین الملل دانست و اضافه کرد: استفاده از نمادها و مفاهیم فرهنگی اجتماعی ایران، برگ برنده ای برای تصاحب بازار داخل و رقابت در بازار جهانی است.
در ادامه این جلسه، محسن گرجی دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر نیز ضمن تاکید بر پتانسیل فرهنگی ایران بر تقویت جایگاه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اصرار کرد و اظهار داشت: محوریت موضوع «کشف ایران» در این جشنواره وجهی متمایز و فرصتی مناسب برای بهره از این ظرفیت بمنظور بازنمایی طرح های خلاق و نوآور و جریان ساز در عرصه پوشاک است.
بر اساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی «کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور» متشکل از نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت و سازمان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه و بودجه کشور به همراه سه نفراز نمایندگان صنوف ذی ربط (طراحان و تولیدکنندگان) و یک نفر نماینده از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است.
این کارگروه مسئول برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر است که سیزدهمین دوره آن ۱۷ تا ۲۲ خرداد انجام می شود.


منبع:

1404/02/24
09:54:11
5.0 / 5
19
تگهای خبر: آموزش , تخصص , جشنواره , خدمات
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

لباس دونی