مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی

مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی

به گزارش لباس دونی اردبیل_ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شده و به زودی شاهد راه اندازی این موزه خواهیم بود.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایرنا، نادر فلاحی روز سه شنبه در بازدید از خانه موذن زاده اردبیلی اظهار نمود: با عنایت به اهمیت این بنا با تلاشهای انجام شده این بنای مهم فرهنگی سال قبل ثبت ملی شد تا در جهت احیا و تبدیل آن به موزه خاندان موذن زاده اردبیلی اقدام گردد.
وی با اشاره به اینکه سال جاری این خانه تملک شد، اظهار داشت: این بنا به سرعت مرمت و استقامت بنا خواهد شد تا خانه موزه خاندان موذن زاده ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه خاندان جلیله موذن زاده، حق بزرگی بر گردن این مرز و بوم دارند، اظهار داشت: نوای ملکوتی این بزرگواران و ندای توحیدی که در بانگ ملکوتی اذانشان نهفته بود همواره جاری و ساری خواهد بود.
فلاحی اضافه کرد: حفظ و نگهداری مواریث فرهنگی این چنینی که زمینه ساز تعالی جایگاه اردبیل در طول تاریخ شده اند از وظایف ذاتی ماست که باید به نحو احسن انجام می گرفت.
وی اظهار نمود: خانه موزه خاندان موذن زاده زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به بهترین شکل طراحی و برای عموم بازگشایی خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: تملک این بنا با مساعدت و تلاش علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نگاه فرهنگی وی و پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی محقق شد که این تلاش ها شایسته قدردانی است.



منبع:

1400/02/21
22:15:01
5.0 / 5
1444
تگهای خبر: صنایع دستی , طراحی , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لباس دونی