ركوردشكنی بازار آنلاین فیلم آسیا در سال 2020

ركوردشكنی بازار آنلاین فیلم آسیا در سال 2020

لباس دونی: درآمد بازار آنلاین فیلم آسیا برای نخستین بار در سال 2020 میلادی از مرز 30 میلیارد دلار عبور کرد.


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ورایتی، نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است بازار آنلاین فیلم آسیا سال قبل میلادی، برای نخستین بار در تاریخ، بیش از ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۲۰ همین طور برای نخستین بار درآمد حاصل از اشتراک های پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. بدون در نظر گرفتن بازار بزرگ سینمایی چین، قبل تر بخش عمده درآمد بازار آنلاین فیلم در آسیا از پلت فرم ویدئو به درخواست متکی به تبلیغات (AVOD) بود، اما این تفاوت در حال کاهش است.
این آمار هفته جاری بعنوان بخشی از یک مطالعه گسترده با عنوان Asia Pacific Online Video & Broadband Distribution ۲۰۲۱ از طرف گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا منتشر گردید. به استناد یافته های این مطالعه، منطقه آسیا در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. پژوهشگران پیشبینی می کنند این درآمد با رشد میانگین سالانه ۱۲ درصد، در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با ۱۴ درصد افزایش در سال ۲۰۲۰ به ۱۴ میلیارد دلار رسید و پیشبینی می شود این رقم با نرخ رشد سالانه ۱۶ درصد، تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰ میلیارد دلار برسد.
پلتفرم های جهانی پخش اینترنتی فیلم و سریال نیز در یک سال قبل در حوزه ویدئو به درخواست به شرط اشتراک (SVOD) عملکرد موفقی داشتند. بر طبق تخمین های گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس سال ۲۰۲۰ به لطف استقبال در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کره ای) و فیلمهای دست اول جهانی خود در آسیا اقیانوسیه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشورهای مختلف منتشر نمی کند.
سرویس اینترنتی دیزنی پلاس نیز سال ۲۰۲۰ را با ۳۰ میلیون مشترک در آسیا به پایان رساند که ۲۵ میلیون نفر از آنها از هند و باقی از کشورهای اندونزی، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن بودند.
براساس پیشبینی پژوهشگران، بااینکه رشد تعداد مشترکان این دست از سرویس ها در سال ۲۰۲۱ کاسته می شود و تولید محتوای جدید در نیمه اول این سال همچنان تحت تاثیر همه گیری کرونا باقی خواهد ماند، اما مقیاس و سرعت سرمایه گذاری روی محتوای درجه یک این سرویس ها به حدی است که نرخ اشتراک مشتریان جدید در بین مدت همچنان بالا باقی می ماند.



منبع:

1399/10/28
15:15:03
0.0 / 5
1036
تگهای خبر: اینترنت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لباس دونی