چند خبر از كانون پرورش فكری

انیمیشن های خاطره انگیز كانون عروسك شدند

انیمیشن های خاطره انگیز كانون عروسك شدند

شخصیت های انیمیشن های خاطره انگیز كانون پرورش فكری كودك و نوجوان به عروسك تبدیل شدند.


شخصیت های فیلم های پویانمایی خاطره انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چارچوب ۷۰ عروسک کِچه (الیاف پشمی) تولید شده است.
این عروسک ها را چیستا تاجور و رادین ابراهیم دو هنرمند کشورمان ساخته اند.
بر همین اساس، «یکی کم است» و «بهادر» به کارگردانی عبداله علیمراد، «توکا در قفس» به کارگردانی مهرداد شیخان، «مجموعه عروسی عروسی» به کارگردانی مهین جواهریان، «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی پور، «قصه ی پنیرک» اثر پروین تجوید و «ماهی رنگین کمان» اثر فرخنده ترابی همچون انیمیشن های کانون است که شخصیت های آن به عروسک تبدیل گشته اند.
همینطور شخصیت انیمیشن های «زال و سیمرغ»، «من آنم که» و «رخ» از مجموعه ی آثار علی اکبر صادقی در دست تولید قرار دارد و هم اکنون هشت شخصیت آن به عروسک تبدیل گشته است.
بر طبق این خبر، تعداد دیگری از شخصیت های آثار پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آینده ی نزدیک و با هدف کمک به توسعه محصولات جانبی و پیوست های فرهنگی به عروسک های کچه تبدیل می شوند و سپس این آثار پرارزش در چارچوب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
یادآوری می شود چیستا تاجور کارشناسی نقاشی از دانشگاه آزاد تهران دارد و رادین ابراهیم دارای دیپلم انیمیشن و دانشجوی رشته ی گرافیک دانشگاه آزاد تهران است.

مجموعه شعر «تو ماهی و من آدم» منتشر شد
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، تو ماهی و من آدم ۱۲ عنوان شعر دارد که هر کدام با نگاهی متفاوت به زندگی و تعامل های کودکان اشاره دارند. بازی، رابطه با والدین، محیط زیست، تخیل و توجه به مسئله ی جنگ از مبحث هایی است که در شعرهای این کتاب قابل مطالعه اند.

بر این اساس «مامان مورچه»، «مامان چرا ناراحتی؟»، «زبان میو»، «اخبار تکراری؟»، «این صندلی چرا کج است؟» بعضی از شعرهای این کتاب هستند.
در شعر «مامان مورچه» می خوانیم:
یک دانه برنج افتاد/ از ظرف غذا بیرون/ یک مورچه آنرا برد/ تا لانه رساند و بعد/ پشت سر هم ده روز/ با بچه اش آنرا خورد.
تصویرهای خیال انگیز این کتاب به مخاطب کودک و نوجوان «۷+» کمک می نماید تا خود داستان هایی موازی را خلق کنند.
این کتاب در ۲۸ صفحه در قطع خشتی و شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه انتشار یافته است.




منبع:

1399/04/24
14:07:19
5.0 / 5
2654
تگهای خبر: محصولات , نقاشی‌ , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لباس دونی