دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وزارت فرهنگ تكلیف اتحادیه های قرآنی را مشخص می كند

وزارت فرهنگ تكلیف اتحادیه های قرآنی را مشخص می كند

به گزارش لباس دونی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت ادغام موسسات قرآنی اظهار داشت كه فرآیند كاری این موسسات از جانب كمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه خواهد رسید.



حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی درباره آخرین وضعیت ادغام موسسات قرآنی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: بر مبنای همان ابلاغی كه كردیم، اتحادیه های موسسات قرآنی مدغم (ادغام شده) محسوب می شوند و رسمیت دارند. البته فرآیند كاری آنها توسط كمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد كه در آنجا به نتیجه می رسد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی اضافه كرد: خوشبختانه نماینده اتحادیه مدغم در چهل و هفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی (كه روز گذشته برگزار شد) به رسمیت شناخته شده و عضویت وی در جلسه شورای توسعه به تصویب رسیده است.

عاملی درباره روند ثبت موسسات قرآنی اعلام نمود: فرآیند اجرایی ثبت موسسات هم درحال سپری شدن است و اصل اتحادیه مدغم به رسمیت شناخته شده و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم آنرا ابلاغ كرده است.

وی درباره زمان به سرانجام رسیدن اتحادیه مدغم تصریح كرد: نباید این روند طولانی باشد و اگر بیش از حد طول بكشد، تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

در روزهای گذشته برخی مدیران تشكل های قرآنی كشور خواهان تعیین تكلیف موسسات قرآنی از جانب نهادهای متولی ادغام تشكل های زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی شدند. اتحادیه موسسات و تشكل های قرآن و عترت كشور و مدیران عامل اتحادیه های مدغم استانی با صدور اطلاعیه ای از تعلل برخی نهادها برای نهایی كردن فرایند ادغام اتحادیه كشوری انتقاد كردند.

طی سه دهه اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ساماندهی و حمایت مادی و معنوی از موسسات و تشكل های اتحادیه تشكل های قرآن و عترت و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی را تشكیل دادند تا ضمن كاهش تصدی گری دولتی، از این طریق پشتیبانی از موسسات و برنامه ریزی قرآنی مردمی به سهولت انجام پذیرفته و در عین حال از حجم مراجعات اداری به این دستگاه ها كاسته شود. بعد از گسترش موسسات و بالا رفتن سطح انتظار جامعه، در جهت ایجاد انسجام و وحدت رویه قرار بر این شد تا این اتحادیه ها در هم ادغام شوند كه بعد از برگزاری صدها جلسه كارشناسی و بررسی اساسنامه ها سرانجام مقرر شد تا شورای توسعه فرهنگ قرآنی مسئول تكمیل روند ادغام اتحادیه ها باشد.

به فرهنگ قرآنی بیشتر توجه گردد

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره كاهش ۸۰ درصدی بودجه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال ۹۹ بیان داشت: فعلا در حال گفت و گو با مجلس شورای اسلامی هستیم تا آنرا بالا برند. البته این نكته را هم باید خاطرنشان كرد كه از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۸ هم یك ریال تخصیص نیافته و قرار بود یك رقم بسیار پایین را تخصیص دهند كه ما قبول نكردیم.

معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ كرده اند تا تخصیص حداكثری برای بودجه سال ۹۸ درنظر گرفته شود و ما امیدوار هستیم تا آخر سال رقم قابل توجهی تخصیص پیدا كند.

عاملی ادعای برخی افراد در خصوص انفعال شورای توسعه فرهنگ قرآنی یكی از عوامل عمده كاهش بودجه سال ۹۹ بوده را رد كرد و اظهار داشت: به هیچ وجه انفعالی در كار نبوده و من برای پیگیری بودجه قرآنی به صورت خاص چند بار با مسؤلان سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتم.

وی اضافه كرد: در این سال ها تخصیص اعتبارات قرآنی كم بوده و فقط به امسال محدود نبوده است. در واقع باید توجه به امر قرآن بیشتر شود و به محوریت قرآن كریم برای حوزه تعلیم و تربیت و فرهنگ اسلامی بیشتر توجه گردد، به نظر می آید این توجه كم بوده است.


1398/10/11
23:35:43
5.0 / 5
4452
تگهای خبر: دستگاه , وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
لباس دونی