رهبر اركستر ملی چه زمانی انتخاب می شود؟

رهبر اركستر ملی چه زمانی انتخاب می شود؟

به گزارش لباس دونی مدیرعامل بنیاد رودكی می گوید مقرر است با حضور بزرگان موسیقی درباره اركستر ملی ایران سلسله جلساتی برگزار شده و درباره آن تصمیم گیری شود.


علی اكبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودكی در گفتگو با ایسنا درباره انتخاب رهبر اركستر ملی ایران اظهار می كند: جلسات اولیه ای جهت بررسی این مورد برگزار شده است، نخستین تصمیم ما این بود بعد از ماه رمضان با برخی از بزرگان موسیقی كشور جلسه برگزار نماییم كه در آن به ارزیابی موضوعات مربوط به اركسترها بپردازیم.
او ادامه می دهد: بعد از جمع بندی نظرات درباره نحوه اداره اركستر ملی ایران، برنامه های آن، رهبر میهمان و خوانندگان و سولیست ها نتیجه را اعلام خواهیم كرد.
صفی پور بیان می كند: امیدواریم تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شود كه موسیقی كشور از آن بهره مند شده و در شأن نام اركستر ملی ایران باشد.
فریدون شهبازیان كه از مهر ماه سال ۹۵ بعنوان رهبر دائم اكستر ملی ایران ارائه شد از آنجائیكه شهبازیان بازنشسته سازمان صدا و سیما است و دستمزد رهبری اركستر از بودجه دولتی هزینه می شود خبر رسید كه او دیگر فعالیت خویش را با این اركستر ادامه نمی دهد. تا به امروز كه نزدیك به یك ماه از خبر رفتن شهبازیان از اركستر ملی ایران می گذرد جایگزینی برای او معرفی نشده و این اركستر از آغاز سال با رهبر میهمان فعالیت نموده است.



1398/03/25
17:27:05
5.0 / 5
4538
تگهای خبر: هزینه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لباس دونی