هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض كند

هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض كند

لباس دونی: یك كارشناس موسیقی معتقد است: برخی هنرمندان معترض هستند اما كمتر تمایل دارند اعتراض های خودرا در چارچوب اثر هنری بیان كنند.


خبر اجرای یك سرود با عنوان «آقازاده » كه سازندگانش ساخت آنرا راهی برای بیان حرف دل مردم و بازگشت به سرودهای ۳۰ و ۴۰ سال قبل عنوان می كنند، سبب شد با طرح این پرسش كه تولیدات موسیقایی با طعم سیاسی و اجتماعی چه جایگاهی در موسیقی امروز دارند، به سراغ رضا مهدوی، كارشناس موسیقی برویم.
مهدوی به ایسنا می گوید: هركس انگیزه و توان ندارد به بیان مسائل سیاسی در كار هنری خود بپردازد؛ چونكه برای او تبعاتی به دنبال دارد؛ بنا بر این در دوره معاصر كمتر شاهد این بوده ایم كه هنرمندان چنین كاری را انجام بدهند، اما ما از موسیقی هایی با مضامین اجتماعی خوب برخوردار هستیم و آثار خوبی در این زمینه تولید شده است.
او اظهار می كند: هنرمندان معترض هستند اما كمتر تمایل دارند اعتراض های خودرا در چارچوب اثر هنری بیان كنند و در حوزه موسیقی بیشتر به آثار تغزلی، عاشقانه و عرفانی روی می آورند و از مستقیم گویی در كارهای خود پرهیز می كنند.
این مدرس موسیقی همین طور بیان می كند: امروز مردم دیگر خودشان نیستند و هنرمندان هم برگرفته از فضای روز جامعه برای چنین مردمی تولید اثر می كنند و این مساله موجب افت كیفیت آثار شده است.




منبع:

1398/03/22
15:27:19
5.0 / 5
4831
تگهای خبر: اثر هنری , كیفیت , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لباس دونی