جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری

جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری

لباس دونی: جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری بعنوان بخش تخصصی و خوان پنجم رویداد ملی هفت خوان؛ هفته بازی ایران در قالب تجربه های تعاملی و دیجیتال انجام می شود.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، محمدصادق افراسیابی معاون راهبردی بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری اظهار داشت: این جشنواره فرصتی فراهم می آورد تا آثار فرهنگی، هنری و سینمایی در قالب بازیهای کامپیوتری و سرگرمی های دیجیتال بازآفرینی شوند و مسیر جدیدی برای توسعه بازار محتوای ایرانی ایجاد شود. هدف ما ایجاد پیوند میان صاحبان محتوا، استودیوهای بازی سازی و سرمایه گذاران و گسترش شبکه ارزش محصولات فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: تمامی نهادها، سازمان ها، ناشران، سکوهای شبکه نمایش خانگی و صاحبان آثار فرهنگی می توانند آثار خودرا چه دارای IP رسمی و پخش شده و چه در مرحله ایده یا توسعه اولیه جهت بررسی امکان تبدیل به بازی ارائه نمایند و این فراخوان طیف وسیعی از آثار را شامل می شود؛ از فیلم سینمایی، سریال، پویانمائی و کتاب گرفته تا کمیک، جهان های داستانی، کاراکترها و طرح های اولیه، به همین دلیل صاحبان آثار با تأیید مالکیت حقوقی، می توانند اثر خودرا وارد پروسه ارزیابی کنند.
دبیر جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری اشاره کرد: در این جشنواره که با مشارکت و حمایت بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری، کانون پرورشی فکری خردسالان و نوجوانان، حوزه هنری کودک و نوجوان، مرکز تولیدات کودک و نوجوان سازمان صداوسیما، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، برخی سکوهای شبکه نمایش خانگی و مؤسسات فعال در عرصه تولید محتوا برگزار می شود، با عنایت به بازار هفتاد هزار میلیارد تومانی بازیهای کامپیوتری در سال ۱۴۰۲ برمبنای پیمایش انجام شده توسط ایسپا، قابلیت بازی پذیری آثار توسط تیم تخصصی با مشارکت نمایندگان تیم تولیدکننده محصولات فرهنگی، هنری و رسانه ای بررسی شده و با عنایت به ماهیت اثر، امکان تبدیل آن به یکی از انواع بازیهای موبایلی، کامپیوتری، تعاملی داستان محور، آموزشی–فرهنگی، اکشن، ماجراجویی، casual یا محصولات چند سکویی ارزیابی می شود.
وی ادامه داد: این پروسه به صاحبان آثار کمک می نماید تا عمر تجاری و فرهنگی اثر خودرا بالا برند، به مخاطبان جدید در سطوح ملی و بین المللی دست یابند، مسیر خلق جهان های چندرسانه ای (Transmedia) را دنبال کنند و از پیشنهادهای فنی، هنری و تجاری استودیوهای حرفه ای بهره مند شوند.
افراسیابی با اشاره به مرحله دوم این جشنواره اضافه کرد: در مرحله دوم جشنواره، بوسیله اعلام فراخوان دیگری استودیوهای بازی سازی توانمند شناسایی می شوند تا پروسه همکاری و عقد قرارداد میان طرفین یعنی صاحبان آثار و محصولات فرهنگی و استویوهای بازی سازی با سهولت بیشتری صورت گیرد و در نهایت در یکی از روزهای هفته بازی در هفته آخر بهمن ماه شاهد برگزاری رویداد بازار پردازی فرهنگ و بازیهای کامپیوتری با شعار «از محتوا تا تجربه؛ از روایت تا بازی» خواهیم بود.

منبع:

1404/09/21
15:11:37
5.0 / 5
6
تگهای خبر: آموزش , تخصص , جشنواره , شهر
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

لباس دونی