بازار نوشت افزار در چنگال محتوای نامناسب
به گزارش لباس دونی، تولیدکننده صنعت نوشت افزار اظهار داشت: حدودا میان ۷۰ تا ۸۰ درصد از محصولات موجود در بازار، دارای محتوای نامناسب یا مغایر هستند. حتی اگر قسمتی از آنها بی طرف باشد، درصد قابل توجهی از آن خطر دارد.
محمود کریمیان تولیدکننده صنعت نوشت افزار در گفت و گو با گزارشگر مهر، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در صنعت نوشت افزار دیده می شود، موضوع محتواهای محصولات است. به این معنا که وقتی محتوای دفاتر و دیگر محصولات تولید و چاپ می شود، باید هماهنگ با ارزش های ملی و فرهنگی باشد. در غیر این صورت، چاپ محتواهای مغایر با این ارزش ها تنها هدر دادن منابع کاغذ و سرمایه به شمار می آید.
وی اضافه کرد: دیگر چالشی که وجود دارد این است که حدودا میان ۷۰ تا ۸۰ درصد از محصولات موجود در بازار، دارای محتوای نامناسب یا مغایر هستند. حتی اگر قسمتی از آنها بی طرف باشد و صدمه ای هم نرساند، درصد قابل توجهی از محتواها بطورکامل ناهنجار و لطمه زا بوده که خطرات خاص خودرا بهمراه دارد. این نکته مهمی است که در عرصه محتوا و تولید محصولات باید جدی تر به آن پرداخته شود.
این تولیدکننده اظهار داشت: چالش اصلی بعدی که به طور معمول همه به آن اشاره می کنند، موضوع مواد اولیه و قیمت هایی است که حدودا بصورت روزانه درحال تغییر هستند. این مورد موجب می شود که مدیریت تولید خیلی پیچیده شود. از جانب دیگر، فرسودگی تجهیزات تولیدی در کشور و نبود کاغذ مناسب داخلی نیز همچون چالش های تکنیکی تولید به شمار می آیند. البته، این موارد در ایران به صورتی به مسایل استاندارد تبدیل گشته اند و چندان دور از انتظار نیستند.
وی تصریح کرد: تمام این مسایل بدون توجه به بخش اول که محتوای تولیدات است، بی اثر خواهند بود. حتی اگر بهترین کیفیت مواد اولیه یا با کیفیت ترین کاغذ را هم داشته باشید، اگر محتوا هماهنگ با ارزش ها و معیارهای درست نباشد، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. برای من، کیفیت متوسط کاغذی که محتوای صحیح و ارزشمندی بر آن ارایه شود، خیلی ارزشمندتر از یک کاغذ بی نقص اما محتوای نامناسب است. به همین دلیل، ما در تولیدات خود اولویت مان را به محتوای صحیح اختصاص می دهیم. بعد از آن، برای این محتوای ارزشمند، تصویرسازی، طراحی و دیگر عناصر تولید را پیش می بریم تا نتیجه ای کامل و هماهنگ حاصل شود.
کریمیان اظهار داشت: دولت باید تدابیر و سیاست هایی اتخاذ کند تا وضعیت واردات کاغذ سر و سامان پیدا کند. همین طور ضروریست به پشتیبانی از کارخانه هایی که در داخل کشور مشغول به تولید کاغذ هستند، توجه بیشتری شود. خیلی از این کارخانه ها به تولید کاغذهایی مثل پشت طوسی روی آورده اند که بیشتر در صنایع غذایی و بسته بندی کاربرد دارد، اما بازهم قادر به تولید کاغذ درجه یک سفید تحریر نیستند. این مورد چالش های خاص خودرا دارد که اهل فن باید دلیلهای آنرا بررسی نمایند.
وی اضافه کرد: با وجود گذشت سال ها، سرمایه گذاری کافی در این عرصه صورت نگرفته است، در صورتیکه پروسه تولید کاغذ از نظر فناوری چندان پیچیده و دور از دسترس به نظر نمی رسد. دولت نیز باید برای واردات این محصول سیستمی کارآمدتر ایجاد نماید تا این مشکلات حل شود.
این تولیدکننده تصریح کرد: هم اکنون، کمبود کاغذ در کشور وجود ندارد، برای اینکه واردات آن به وفور صورت می گیرد. در عین حال مشکل اصلی به قیمت ارز و نوسانات آن برمی گردد. این تغییرات مداوم روی هزینه های تولید تأثیر گذاشته و امکان افزایش سریع و متناسب قیمت محصولات را از تولیدکنندگان سلب کرده است. درنتیجه، زمانیکه محصول به فروش می رسد، پول به دست آمده دیگر هم پای هزینه ها نیست. این وضعیت نه فقط در صنعت کاغذ بلکه در خیلی از صنایع دیگر نیز مشاهده می شود و حدودا همه با این چالش مواجه اند.
منبع: لباس دونی
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب