نخستین خودرویی که چراغ راهنما را به جاده آورد!

نخستین خودرویی که چراغ راهنما را به جاده آورد!

لباس دونی: به گزارش لباس دونی، با بررسی تاریخچه دنیای خودرو شاید باور این مورد کمی دشوار باشد اما تالبوت نخستین خودرویی بود که از چراغ راهنما استفاده کرد.


به گزارش لباس دونی به نقل از خبر آنلاین، به نقل از پدال، از زمان ورود خودرو ها به جاده ها بالاتر از یک قرن می گذرد و ده ها پیشرفت، ایمنی رانندگان را بهبود بخشیده است. کمربند ایمنی، کیسه های هوا و سیستم های ترمز ضد قفل به طور معمول در صدر بحث ها درباره ی پیشرفت های تاریخ خودرو قرار دارند، درحالی که خیلی از خاصیت های ایمنی مدرن از فناوری پیشرفته تری برخوردارند؛ اما میان خاصیت های ایمنی که کمتر موردتوجه قرار گرفته اند، بدون شک چراغ های راهنما جایگاه بالایی دارند.


در ایام ابتدایی خودرو، رانندگان برای اطلاع رسانی به سایر رانندگان درباره ی تغییر جهت، از علایم دستی استفاده می کردند. بااینکه این تکنیک تا حدی مؤثر بود، اما ایده آل نبود، برای اینکه به شدت به دانش و استفاده صحیح رانندگان از این علایم در جاده و همین طور تشخیص آنها توسط رانندگان دیگر بستگی داشت. بطور طبیعی، روش علایم دستی می توانست حرکت در خیابان های شهر را کمی پیچیده کند، بدین سبب روشی ظریف تر ضروری به نظر می رسید.
این تکنیک، چراغ های راهنما بودند که ابتدا با نصب چراغ های کوچک در پایان عقب خودرو توسط توسعه دهندگان، امکان فعال سازی توسط راننده برای نشان دادن قصد تغییر جهت به چپ یا راست برقرار شد. نخستین نسخه های این خاصیت که بطور مشخص سر و صدای زیادی داشتند، در اوایل دهه ۱۹۰۰ توسعه یافتند. با این وجود، اسکار جی سیملر به صورت گسترده به عنوان مخترع چراغ راهنما شناخته می شود و پتنت اختراع وی در سال ۱۹۲۹ ثبت گردید. حتی بعد از آن، سال ها طول کشید تا چراغ های راهنما بطور واقعی در خودرو ها استفاده شوند.


بحثی وجود دارد که کدام خودروساز ابتدا از چراغ های راهنمای برقی در خودرو های خود استفاده نمود. درحالی که بسیاری موفقیت تاریخی را به شرکت آمریکایی بیوک نسبت می دهند، در حقیقت شرکتی بریتانیایی-فرانسوی نخستین بار این خاصیت را در یک خودروی تولیدی به کار برد.
این شرکت با نام تالبوت شناخته می شد که در سال ۱۹۰۳ توسط سر چارلز چتوایند تالبوت و کارآفرین فرانسوی آدولف کلمنت-بایر تأسیس شد؛ اما زمانی که خودرویی از تالبوت با چراغ راهنمای کارآمد در خیابان ها ظاهر شد، این شرکت تحت مالکیت شرکتی فرانسوی به نام داراک بود که یکی از شاهکارهای الهام گرفته از سبک آرت دکو آن زمان، یعنی تالبوت ۱۵۰ C کوپه را توسعه داده بود.


با کنار گذاشتن تغییرات مالکیت، تالبوت ها از ابتدای دهه ۱۹۳۰ با چراغ های راهنما در جلو و عقب در شهرها درحال عبور بودند و این چراغ ها حتی در مدل ۱۹۳۱ AM ۷۵ نیز دیده شدند. با این وجود، برخی منابع ادعا می کنند که تالبوت ۱۰۵ سال ۱۹۳۲ نخستین خودروی تولیدی بود که چراغ های راهنما را بصورت کارخانه ای نصب داشت. درهرصورت، به نظر می آید تالبوت پیشگام واقعی در استفاده از چراغ های راهنمای برقی در خودرو ها بود.


با اشاره مجدد به بحث درباره ی بیوک شاید بد نباشد یادآوری نماییم که چراغ های راهنما در تالبوت ها تنها بصورت آپشن ارائه می شدند. در حقیقت بیوک نخستین خودروسازی بود که چراغ های راهنما را به عنوان یک خاصیت استاندارد در خودروی خود قرار داد که این نکته ای مهم در تاریخ توسعه آنست. این خودروساز آمریکایی چنین اقدامی را در سال ۱۹۳۹ با نصب چراغ های راهنما در مدل بیوک ایت انجام داد که در بروشورهای خود بطور رسمی آنها را سیگنال های جهت دار نامید.



منبع:

1404/05/27
10:56:53
5.0 / 5
13
تگهای خبر: فناوری
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

لباس دونی