آشنایی با شریک زندگی در محیط بازیهای دیجیتال در آمریکا
لباس دونی: انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا اعلام نموده که بخش زیادی از بازیکنان بوسیله بازیهای ویدئویی با یک دوست خوب یا شریک زندگی خود آشنا شده اند.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری تازه ترین پیمایش انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) Entertainment Software Association درباب وضعیت صنعت بازیهای ویدئویی در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۵ را منتشر نمود.
براساس این گزارش هم اکنون ۲۰۵.۱ میلیون آمریکایی بصورت منظم بازی می کنند و این رسانه در بین نسل آلفا (متولدین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) با ۸۳ درصد، محبوبیتی جهانی دارد.
انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) از نخستین و مهم ترین تشکل های صنفی فعالان صنعت بازی سازی است که حدودا تمام شرکت های مهم بازی سازی جهان در آن عضویت دارند. این انجمن علاوه بر خدمات مختلفی که به اعضاء خود ارائه می کند هر ساله گزارشی از وضعیت صنعت در ایالات متحده آمریکا عرضه می کند. این گزارش هم برای اقدامات آینده بازی سازان و هم برای بهینه کردن سیاستگذاری های دولتی اهمیت بالایی دارد.
آنچه در ادامه می خوانید بخشهایی از گزارش نتایج کلیدی سال ۲۰۲۴ این انجمن درباره ی صنعت بازیهای ویدئویی در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۲۵ انتشار یافته و توسط معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری ترجمه شده است.
بر اساس گزارش انتشار یافته توسط Entertainment Software Association، بازیهای ویدئویی جایگاه خودرا به عنوان محبوب ترین شکل سرگرمی در آمریکا تثبیت کرده اند. بر طبق این گزارش، هم اکنون ۲۰۵.۱ میلیون آمریکایی بصورت منظم بازی می کنند. همین طور نتایج این گزارش نشان میدهد که ۶۴ درصد از جمعیت آمریکا حداقل یک ساعت در هفته بازی ویدئویی انجام می دهند.
براساس این گزارش ۵۲ درصد از بازیکنان آمریکایی را مردان و ۴۷ درصد را زنان می سازند. در این میان جامعه سفیدپوستان آمریکا با ۷۵ درصد بیشترین سهم در بین بازیکنان سایر دسته های قومی و نژادی در ایالات متحده آمریکا را دارند.
بخش دیگری از نتایج این گزارش حاکی از آنست که بازیهای ویدئویی در بین مخاطبان نسل آلفا (متولدین ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴) ایالات متحده آمریکا محبوبیتی جهانی دارد، به شکلی که ۸۸ درصد از خردسالان ۵ تا ۱۲ سال اعلام نموده اند که بازی ویدئویی انجام می دهند. همین طور بالاتر از نیمی از نسل ایکس (متولدین ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰) هر هفته بازی می کنند، این در حالیست که ۴۹ درصد از متولدین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ نیز هر هفته بازی می کنند. در این بین بالاتر از یک سوم از نسل ۸۰ سال به بالا نیز هر هفته بازیهای ویدئویی می کنند.
یافته های این گزارش نشان میدهد که بازیهای ویدئویی نوعی تجربه سرگرمی معنادار برای مخاطبان آن به شمار می شود و در عین حال به سلامت روانی، اجتماعی و عاطفی نیز کمک می کنند.
یکی از مهم ترین سوالاتی که در این گزارش به آن پاسخ داده شده این است که نسل های مختلف جامعه ایالات متحده آمریکا طرفدار چه سبک بازی هایی هستند. پاسخی که در نهایت ارائه شده این است؛ برای هر سلیقه ای یک بازی ویدئویی وجود دارد.
در این گزارش، آماری نیز از پلت فرم های مورد استفاده بازیکنان آمریکایی ارائه شده است. در ایالات متحده آمریکا نیز بازیهای پلت فرم موبایل با ۷۲ درصد سهم بیشتری را به نسبت سایر پلت فرم ها به خود مختص کرده است. بازیهای پلت فرم کامپیوتر با ۵۴ درصد، کنسول با ۴۲ درصد و واقعیت مجازی با ۱۲ درصد رتبه های دوم تا چهارم این جدول را از آن خود کرده اند.
نتایج گزارش انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا (ESA) اعلام نموده است که بازیکنان جوان از بازیها به عنوان راهی برای ملاقات با افراد جدید و برقراری روابط جدید استفاده می نمایند. نسل زد (۷۰ درصد) و نسل هزاره (۶۱ درصد) بوسیله بازیهای ویدئویی با افرادی آشنا شده اند که در غیر این صورت نمی توانستند آنها را ملاقات کنند. این بازیکنان (نسل زد با ۶۳ درصد و نسل هزاره با ۴۹ درصد) همین طور می گویند که بوسیله بازیهای ویدئویی با یک دوست خوب یا شریک زندگی خود آشنا شده اند.
از سویی بر طبق این گزارش، ۷۲ درصد از بازیکنان آنلاین بالای ۸ سال از چت متنی و صوتی درون بازی برای صحبت با سایر بازیکنان بهره برده اند.
اما بازیکنانی که از چت درون بازی برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می نمایند، ۵ دلیل اصلی برای آن ذکر کرده اند که می توان به این موارد اشاره نمود. روند بازی خودرا بهبود دهند. در ارتباط با روند بازی اطلاعات کسب کنند. قسمتی از جامعه بازیکنان باشند. مهارت های جدید یاد بگیرند. بازیهای جدید پیدا کنند.
۸۲ درصد از والدینی که گیمر هستند در حقیقت با فرزندان شان بازی ویدئویی انجام می دهند و مهم ترین دلیل شان این است که بازی کردن برای همه خانواده یک تفریح است. به عبارتی از نظر آنها بازیهای ویدئویی عاملی برای جمع کردن خانواده ها دور هم است.
ESRB سازمان تحلیل بازیهای ویدئویی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۹۹۴ میلادی تأسیس شد و هم اکنون به عنوان یکی از سازمان های اصلی تحلیل و رده بندی سنی بازیهای ویدئویی شناخته می شود. متخصصین ESRB بر طبق محتوا، داستان، تنظیمات و اهداف ارائه شده در بازی مبادرت به رده بندی بازیها می کنند.
در این گزارش، آخرین رتبه بندی ESRB در سال ۲۰۲۴ نیز بر طبق نمودار زیر ارائه شده است؛
۷۸ درصد از والدین شرکت کننده در پیمایش انجمن نرم افزارهای سرگرمی آمریکا اعلام نموده اند که بطور معمول از سیستم رده بندی سنی استفاده می نمایند و در این بین ۸۴ درصد گفته اند که از سیستم رده بندی سنی بازیها خبر دارند.
بخش دیگری از آثار این گزارش ناظر به نظارت والدین به هزینه کرد فرزندان شان در جریان بازی است و این که چگونه کنترل مدیریت کیف پول دیجیتال آنها را در دست دارند.
در مورد کنترل والدین روی بازی کردن کودکان، ۸۶ درصد از والدین حداقل از یک تنظیم «کنترل والدین» بر روی دستگاه های بازی ویدئویی فرزندان شان در خانه استفاده می نمایند.
و بالاخره در این گزارش بازیهای برتر ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ نیز معرفی شده اند که Call of Duty: Black Ops ۶ و EA Sports College Football ۲۵ رتبه های اول و دوم پلت فرم کنسول و کامپیوتر و بازیهای MONOPOLY GO و Royal Match جز پرمخاطب های پلت فرم موبایل در بین بازیکنان آمریکایی بوده اند.
متن کامل انگلیسی این گزارش از اینجا قابل دریافت و مشاهده است.
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب