بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری در نمایشگاه کتاب تهران
لباس دونی: بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری با کتاب هایی در عرصه صنعت بازی در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری با عرضه ۹ عنوان کتاب تخصصی حوزه بازی سازی در سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد.
حضور نویسندگان در غرفه بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری، برگزاری نشست های تخصصی با نویسنده و تخفیف ویژه برای پیش ثبت نام انستیتو ملی بازی سازی از دیگر برنامه های این نهاد در نمایشگاه کتاب تهران محسوب می شود.
کتاب «دیپلماسی بازیهای دیجیتال»
کتاب «دیپلماسی بازیهای دیجیتال» نوشته فرزانه شریفی و اکبر نصراللهی در غرفه بنیاد ملی بازیهای کامپیوتری عرضه می شود. این کتاب محتوایی یک کاسه و ترکیبی از دو حوزه ی دیپلماسی و بازی است که با هدف ایجاد زمینه برای پژوهش های بعدی نگارش شده است. این کتاب بر ظرفیت عمیق و گسترده بازیها در انتقال ایدئولوژی های فرامتنیِ فرهنگی، دینی و اجتماعی تاکید دارد؛ ظرفیتی که می تواند هم فرصت ساز و هم تهدیدآفرین باشد.
نویسندگان براین باورند که باید از این رسانه برای «بازنمایی مقتدرانه» در مقابل «سوءبازنمایی» بهره گرفت.
این اثر نقطه شروعی برای مطالعات عمیق تر، کیفی تر و مؤثرتر در عرصه دیپلماسی بازی شمرده می شود.
کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی»
کتاب «بازی جدی، بازی فراتر از سرگرمی» نوشته اعظم ده صوفیانی و الهه جعفری است که در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود
. با وجود گسترش مطالعات بازیهای جدی در سطح جهانی از شروع قرن ۲۱، در ایران منابع بومی و فارسی دراین خصوص بسیار محدود بوده اند. کتاب حاضر اولین اثر فارسی در عرصه بازیهای جدی است که با بهره بردن از منابع لاتین، تجربه مستقیم بازی ها، و مصاحبه با متخصصان حوزه، تلاشی در امتداد تولید محتوای بومی و کاربردی ارائه کرده است.
نویسندگان در این کتاب کوشیده اند ضمن پرهیز از ترجمه های پراکنده، با درنظر گرفتن شرایط ایران، به اهمیت موضوعات در رابطه با بازیهای جدی بپردازند و قدمی ابتدایی اما مؤثر در راه تولید دانش تخصصی در این زمینه بردارند.
این کتاب مقدمه ای است بر پژوهش های عمیق تر و تخصصی تر در آینده و از محققان دعوت می کند با نقدها و پیشنهادهای خود، مسیر آنرا تکمیل کنند.
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال»
کتاب «تاریخ بازیهای دیجیتال» نوشته اندرو ویلیامز و ترجمه میر محمدرضا حیدری در ۳۲۲ صفحه و شامل ۱۰ فصل است که در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
این کتاب تصویری جامع از روند ایجاد، رشد و توسعه صنعت بازیهای دیجیتال عرضه می کند. از تأثیر بحران های اقتصادی و جنگ ها گرفته تا نقش چهره های کلیدی، پیشرفت های فناورانه، فرهنگ های مختلف و تصمیم های تجاری، همه در کنار یکدیگر روایت گر داستان پر فراز و نشیب این صنعت جهانی اند.
کتاب حاضر از منابع معتبر در عرصه تاریخ بازی شمرده می شود و مطالعه آن برای علاقه مندان، محققان و فعالان حوزه بازیهای دیجیتال سفارش می شود.
کتاب «راهنمای بازی نامه نویسی»
کتاب «راهنمای بازی نامه نویسی» نوشته الناز ناصحی، آرمان آرین است که در سی و ششین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
بازی نامه، قلب تپنده طراحی بازیهای کامپیوتری است؛ متنی نمایشی که شخصیت ها، روند روایی و ساختار جهان بازی از دل آن شکل می گیرند. این کتاب، اولین تجربه تألیفی در حوزه بازی نامه نویسی در ایران است و با نگاهی تحلیلی و آموزشی، مراحل نگارش یک بازی نامه را گام به گام آموزش می دهد.
از تعریف و تاریخچه بازی گرفته تا بررسی ژانرها، پشتوانه های ادبی و تصویری، ساختار داستان و نمونه ای واقعی از بازی نامه «گرشاسب»؛ همه در این کتاب گردآمده اند تا نویسندگان و بازی سازان را در راه خلق تجربه های تعاملی یاری کنند.
منبع: لباس دونی
این مطلب لباسدونی را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب