علامتی مطرح كرد؛

بازارپردازی مناسب یکی از راهکارهای ارتقای نشر کودک و نوجوان است

بازارپردازی مناسب یکی از راهکارهای ارتقای نشر کودک و نوجوان است

به گزارش لباس دونی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می گوید ارتقای وضعیت نشر کودک و نوجوان با تولیدات بسیار، تصویرگری جذاب و بازارپردازی مناسب امکان پذیر می شود.



حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به وضعیت نشر کودک و نوجوان اظهار داشت: بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری و نگاهی که شهید رئیسی داشتند، در مجموع نشر کودک نوجوان سیر صعودی دارد اما از طرفی این حوزه اساسا با نقطه مطلوب فاصله دارد. منتها اولویت اول ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه نشر کتاب است و بخصوص در حوزه کتاب های چاپی تلاش می نماییم. از طرفی هم به سمت کتاب های صوتی هم پیش رفته ایم اما کتاب های چاپی بیشتر از کتاب های صوتی برای مان اولویت دارند.
وی افزود: معیارهای مان در چاپ کتاب برای کودکان و نوجوانان جذابیت محتوا، قالب و نوع عرضه و پرداختن به مبحث و تنوع در موضوعات است. ما این معیارها را در دستور کارمان قرار داده ایم. در نمایشگاه کتاب سال جاری یک هزار عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان را عرضه کردیم. دراین میان کتاب های مثبت صفر (نوزادان) و منفی ۹( برای مادران باردار) به چاپ رسانده ایم. در این سال ها کتاب برای مادران آبستن یا صاحب نوزاد حلقه مفقوده بود که در آثار و تولیدات مان شاهد بودیم. مادران آبستن می توانند این کتاب ها را برای جنین شأن بخوانند و از همان دوران جنینی فرزندان شأن را با کتاب آشنا کنند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: برای چاپ کتاب های مثبت صفر، پژوهش های مختلفی را برپایه مبانی تربیتی و دینی انجام داده ایم تا مادرها بنا به زیست بوم فرهنگی شأن برای نوزادان شأن لالایی و شعر بخوانند. تا کنون شاهد استقبال بسیاری توسط مخاطبان مان بودیم. بعد از چاپ کتاب و بهره مندی مخاطبان مان، به لحاظ بالینی آنها را مورد ارزیابی قرار می دهیم یعنی به صورت تصاعدی با مادرانی که به واسطه این آثار با نوزادان شأن کار کرده اند، صحبت می نماییم و نظرات آنها را جویا می شویم.
علامتی اظهار داشت: برای کودکان غزه سه جلد کتاب به زبان های عربی و لاتین منتشر نموده ایم. همینطور انتشار کتاب هایی با مبحث شاهنامه از دیگر کتاب های منتشره کانون پرورش فکری به حساب می آید.
وی ضمن اشاره به این مورد که سلایق را در انتشار و چاپ کتاب به حداقل رسانده ایم، اظهار داشت: در شورای محتوایی و شورایعالی کتاب تک تک آثار مورد بررسی قرار می گیرند. اعضای شورا از همه سلایق هستند. محتوا در صورت تأیید اعضا به چاپ می رسند. گاهی اوقات ملاحظاتی در محتوا وجود دارد که استاد راهنما در جهت رفع اشکالات با نویسنده موردنظر صحبت می کند و بعد از رفع اشکالات، باردیگر اثر جهت بررسی وارد شورا می شود. گاهی اوقات در شورا آثاری از نویسندگان بزرگ کشورمان رد می شود. هیچ تفاوتی میان صاحبان آثار نمی گذاریم و محتوا و کیفیت برای مان مهم می باشد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتها به عرضه راهکارهایی برای ارتقای وضعیت نشر کودک و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: ابتدا باید شاهد تولیدات با تنوع بسیار باشیم. آثار باید به لحاظ تصویر و رنگ در سطح بالایی قرار بگیرد. تصویرگری مسأله بسیار مهمی است. همینطور دراین میان مبحث مرچندایز هم باید مورد توجه قرار بگیرد. یعنی تولید و چاپ کتاب باید همراه با اسباب بازی، نوشت افزار و دیگر موارد باشد. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعنوان حاکمیت رقیب هیچ ناشری نیست. ما تلاش داریم با خریداری آثار دیگر ناشران به وضعیت شأن کمک نماییم. سال قبل آثار ۵۲ ناشر را خریداری کردیم.


منبع:

1403/05/09
10:34:23
5.0 / 5
282
تگهای خبر: خرید , كیفیت , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لباس دونی