با برگزاری نمایشگاه سبك زندگی نسل آینده ایران؛

بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان

بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان

به گزارش لباس دونی، بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان در جهت برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران اعلام گردید.



به گزارش لباس دونی به نقل از مهر، بیانیه کسب وکارهای فرهنگ بنیان در جهت برگزاری نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران و رویداد هم آورد بازار پردازی تهران اعلام گردید.
در این بیانیه آمده است:
بیش از یک سال از شروع فعالیتهای «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور» در زمینه «بازار پردازی محصولات شخصیت محور» می گذرد. در این زمان شاهد فعالیت ها و تلاشهای بی وقفه مسؤلان محترم این رویداد بزرگ بودیم.
امروز اهمیت عنصر «شخصیت» در «دنیای محتوا» خصوصاً در صنعت فیلم و سرگرمی، بخصوص برای مخاطبان کودک و نوجوان بر کسی پوشیده نیست، اما مهم تر از آن «استراتژیک» بودن این اهمیت است. به عبارت دیگر تولید و تجاری سازی «شخصیت» های جذاب انیمیشن ایرانی با رویکرد جهانی از نان شب واجب تر است. محصولات فرهنگی کشورمان ایران می تواند و باید جهانی شود و این جهانی شدن باید با فتح بازارهای ملی آغاز شود. پشتیبانی از تولید، توزیع، تجاری سازی و توسعه این محصولات از کتاب های کمیک (پی نما) گرفته تا وب کمیک، انیمیشن، بازی های دیجیتال، بازی های رومیزی، اسباب بازی و… باید به صورت ویژه و به صورت ملی صورت گیرد.
مردم ایران حق دارند در کنار محصولات سرگرم کننده وارداتی (که امیدواریم سازوکار مناسبی برای نظارت بر ورود و عرضه آن در کشور فراهم شود) به محصولات ایرانی-اسلامی مطلوب خود دسترسی داشته باشند و البته هنرمندان و تولیدکنندگان ایرانی حق دارند در کنار انبوهی از ویژندهای خارجی، در بین هموطنان خود نفس کشیده و مخاطب داشته باشند.
لذا ما امضاءکنندگان این بیانیه و حاضرین در رویداد بزرگ «هم آورد بازارپردازی تهران» معتقدیم که پایان نخستین دوره این رویداد بزرگ، آغاز راهی مقدس و پر برکت است که در صورت استمرار، پایمردی و البته حمایت همه جانبه، افقی درخشان و خیره کننده خواهد داشت. ما جامعه «بازارپردازان فرهنگ بنیان» ایران امیدواریم که با کمک مراکز، مؤسسات و سازمان های متولی، بتوانیم موانع موجود بر سر راه صنعتی شدن تولید و صادرات فرهنگ غنی، ایرانی-اسلامی را به خارج مرزها برداریم. دیگر وقت آن رسیده تا کسب وکارهای «شخصیت محور» دوران گذار خویش را از نوجوانی به بلوغ و از شکل کارگاهی به شیوه‌ی صنعتی بپیماید و این گذار نیازمند حمایت، یاری و توجه است.

نیل به چنین هدفی نیازمند برنامه ریزی و ساختار سازی است. دیگر، تولیدهای محدود و جزیره ای باکیفیت های متوسط کافی است. نگاه ما باید به وسعت جهانی که تشنه پیام های فرهنگی ایران زمین است، وسیع باشد و نگاه جهانی به مخاطب، نیازمند نگرش اقتصادی به تولید و توزیع است. برای رسیدن به این رونق اقتصادی ضمن تشکر از زحمات همه عزیزان در «دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور»، مصممیم با تشکیل کنسرسیومی از ذینفعان صنایع فرهنگ بنیان و تأسیس شخصیتی حقوقی متشکل از آنها اقدامات زیر را پیگیری و انجام دهیم:
تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت و شناسایی بازارهای داخلی و خارجی؛
تحقیق و پژوهش، برای تبدیل منابع و ایده های پرارزش به محصولات جذاب برای بازارهای داخلی و خارجی؛
کشف و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه تولیدات مطلوب بازار؛
بازاریابی مؤثر محصولات ایرانی در بازار داخلی و خارجی؛
تصویب قوانین حمایتی و هدایتی مؤثر در مجلس شورای اسلامی، همچون قانون کپی رایت داخلی و قیمت گذاری؛
ائتلاف برای هم افزایی فروش آثار و ایجاد بستر مناسب برای بازار داخلی و خارجی؛
حمایت و هویت بخشی به کسب وکارهای فرهنگ بنیان به کمک صنوف و انجمن ها.
ما عهد می بندیم تا برای شکوفایی صنعت «بازار پردازی فرهنگ بنیان»، ایجاد چرخه اقتصادی مستقل، سالم و باثبات و ایجاد فرصت های برابر برای رشد استعدادهای محروم در همه نقاط کشور ایران تمام تلاش خویش را به کار بندیم و با در نظر داشتن امانتداری در ایده ها، اعتقاد به شایسته سالاری و حفظ روحیه کار تیمی، به خود و هم تیمی های خود ایمان داشته جسارت، سماجت و ممارست را بر پایه صداقت همراه خود نماییم.


منبع:

1401/11/30
10:11:55
5.0 / 5
340
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
لباس دونی