افراسیابی با لباس دونی مطرح كرد؛

جهاد تبیین، شاهراه غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن است

جهاد تبیین، شاهراه غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن است

به گزارش لباس دونی، عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: شاهراه غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن که بخشی از آن تولید بازی های ضد ایرانی و ضد اسلامی است، جهاد تبیین است.



محمد صادق افراسیابی عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که بنیاد ملی بازی های کامپیوتری چه اقدامی در برخورد با عرض بازی Call of Duty: Modern Warfare2 انجام خواهد داد، اظهار داشت: شاهراه غلبه بر جنگ ترکیبی دشمن که قسمتی از آن تولید بازی های ضد ایرانی و ضد اسلامی است، جهاد تبیین است. وقتی چنین بازی هایی توسط دشمنان ملت ایران تولید می شود و به شیوه های مختلف بوسیله سکوهای خارجی خصوصاً پلتفرم استیم، در اختیار نوجوانان قرار می دهد، لازم است ضمن پیگیری اقدامات بازدارنده برای محدود سازی عرضه چنین بازی هایی، حتما باید موضوع ارتقای سواد رسانه ای بازیکنان و استریمرها جدی تر گرفته شود و به این مهم توجه گردد که بازی فقط بازی نیست و در ظاهر بازی تلاش می شود تا از این ابزار اثر گذار برای تغییر نگرش و رفتار بازیکنان استفاده گردد.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در دور جدید فعالیت خود پیگیری نهضت تحول سواد بازی است و در این عرصه تلاش خواهدنمود هم سواد بازی بازیکنان و استریمرها را افزایش دهد و هم اهمیت بازی های دیجیتال را در سطوح مختلف برای مسئولین فرهنگی و رسانه ای تبیین کند. چون بطور قطع ایجاد یک نهضت تحولی در زمینه ارتقا سواد بازی نیاز به هم افزایی تمام نهادهای فرهنگی و رسانه ای در کشور دارد.
Call of Duty: Modern Warfare2 توهین های زیادی به نیروهای نظامی و امنیتی ایران کرده است
افراسیابی اظهار داشت: بازی Call of Duty: Modern Warfare2 توهین های زیادی به نیروهای نظامی و امنیتی ایران کرده است و عرضه بازی در مقطعی که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با همکاری شرکت متا و عوامل دشمن بدنبال یک جنگ ترکیبی تمام عیار مقابل ملت ایران هستند، بیان کننده برنامه هدفمندی است که دشمنان برای تقویت اغتشاشات دنبال می کنند. عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: فارغ از مشکلاتی که این بازی از نظر فرهنگی و امنیتی دارد، بازی کال آف دیوتی عوارض دیگری را هم به همراه دارد. همچون عوارض این بازی می توان به افزایش خشونت و پرخاشگری، مشکلات در ستون فقرات و استخوان بندی، لطمه های مغزی و روحی و لطمه های تحصیلی خصوصاً در این فصل سال اشاره نمود.
وی درباب حمایت بنیاد ملی بازی های کامپیوتری از تولید بازی های تقویت کننده روحیه انقلابی و استکبار ستیزی توسط شرکت های داخلی در مقابل بازی های آمریکایی اظهار داشت: در استانهای مختلف کشور استعدادهای فراوانی در عرصه تولید بازی های کامپیوتری وجود دارد که یکی از برنامه های بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در دور جدید فعالیت خود تقویت استعدادهای بازی سازی برای تولید بازی های فرهنگی و تقویت کننده هویت اسلامی ایرانی است.
عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: تولید بازی های تقویت کننده هویت اسلامی ایرانی می تواند منجر به پرورش کنشگری انقلابی در مقابل توطئه های مختلف دشمنان ملت ایران شود.
وی اضافه کرد: در سالهای قبل بازی هایی با رویکرد استکبار ستیزی توسط شرکت های داخلی تولید شده است که از آن جمله به بازی عملیات انهدام ۱، ۲ و ۳ با موضوع جنگ های ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی و ۸ سال دفاع مقدس (عملیات فتح المبین، خیبر و …)، بازی سرافرازان با موضوع عملیات های نظامی نیروهای جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی سرلشگر شهید حاج قاسم سلیمانی در مقابل تروریست های داعش در سوریه، بازی سفیر عشق با روایتی از داستان مختار و … می توان اشاره نمود.
استریمرها به تبلیغ بازی های مناسب بومی بپردازند
عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به ضرورت تبلیغ و معرفی بازی های مناسب بومی اظهار داشت: این انتظار از رسانه های جمعی و شبکه های رادیویی و تلویزیونی وجود دارد که نسبت به معرفی و تبلیغ بازی های بومی فعال تر ظاهر شوند و همین طور از شرکت های فعال در زمینه استریم و کلود گیم انتظار داریم به عنوان مسئولیت اجتماعی خود راهکاری برای معرفی بازی های بومی و تشویق گیمرها به استفاده از چنین بازی هایی پیشنهاد دهند و بنیاد ملی بازی های کامپیوتری نیز در مواردی که شرکتها احساس نیاز کنند، از چنین پیشنهادهایی حمایت خواهدنمود.
این مدرس سواد رسانه ای و استاد علوم ارتباطات دانشگاه های تهران اظهار داشت: برمبنای آموزه های سواد رسانه ای، در بین رسانه های مختلف، رسانه ی بازی بیشترین تأثیر را در کوتاه مدت دارد که دلیل آن همذات پنداری بازیکن با شخصیت های بازی است و بنا بر این ضروریست نهادهای فرهنگی و رسانه ای کشور بیش از گذشته به موضوع بازی های کامپیوتری اهمیت بدهند و لازم است در زمان اختصاص بودجه، بودجه مناسبی به حوزه ی تولید بازی های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی و همین طور افزایش سواد بازی اختصاص داده شود.
وی با اشاره به ناکارآمد بودن بودجه ناشی از عوارض بازی های کامپیوتری خارجی اظهار داشت: چند سال است که بودجه ای برای گرفتن عوارض از بازی های خارجی و اختصاص آن به تولید بازی های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی در مجلس شورای اسلامی مصوب می شود که متأسفانه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری تا کنون موفق به جذب این بودجه نشده است و لازم است مرکز پژوهش های مجلس بررسی کند که دلیل این امر چیست و انشا الله امسال قانون بودجه طوری اصلاح گردد که در سال آینده امکان اجرای آن وجود داشته باشد.
این عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با اشاره به همکاری بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برای افزایش سهم بازی های بومی از بازار بازی های دیجیتال در ایران اظهار داشت: کارگروه اقتصادی محتوای شبکه ملی اطلاعات سندی را در زمینه بازی های کامپیوتری تصویب کرده است که به تأیید مرکز ملی فضای مجازی رسیده است و انشا الله با ابلاغ آن از طرف دبیرخانه شبکه ملی اطلاعات شاهد رونق هر چه بیشتر بازار بازی های بومی در کشور خواهیم بود.


منبع:

1401/08/12
14:45:41
5.0 / 5
353
تگهای خبر: موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لباس دونی