گزارش لباس دونی؛

نمایشگاه ایران نوشت رنگین کمانی از الگوها و قهرمان ایرانی

نمایشگاه ایران نوشت رنگین کمانی از الگوها و قهرمان ایرانی

به گزارش لباس دونی، هشتمین نمایشگاه ایران نوشت با حضور بیشتر از 60 تولیدکننده ایرانی کار خویش را از اول شهریور شروع کرده و محصولاتی با عناصر ایرانی و اسطوره ها و قهرمان ایرانی عرضه می کند.



خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ زینب رازدشت: شهریورماه که می شود، دانش آموزان و والدین شأن کم کم به فکر خرید وسایل تحریر و… می افتند. این روزها با عنایت به مشکلات اقتصادی خانواده ها قدری چنین خریدهایی برای والدین سخت و طاقت فرساست.
نمایشگاه ایران نوشت که هشتمین دوره خویش را یکم شهریورماه شروع کرده است، بگونه ای تلاش کرده تا محصولات را با قیمت مناسبی به خانواده ها عرضه نماید. علاوه بر قیمت مشکل دیگری که در حوزه نوشت افزار با آن مواجه هستیم، چاپ تصاویری از الگوها و قهرمانان غربی بر روی محصولات نوشت افزار است. البته این نمایشگاه همه تلاش خویش را کرده است تا محصولاتی کاملاً ایرانی عرضه نماید.
این نمایشگاه که بعد از دو سال وقفه کار خویش را با حضور بیشتر از ۶۰ تولیدکننده آغاز کرد، به عرضه محصولات کاملاً ایرانی می پردازد. هشتمین نمایشگاه ایران نوشت در دو طبقه واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحال برگزاری است. بخشی از طبقه پایین نمایشگاه تحت عنوان سرزمین نوشت افزار و سرزمین کیف و کوله پشتی، توسط خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم)، اداره می شود.

مهدی یوسف وندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تجاری سازی محتوا (تم) و مسئول این دو بخش اظهار داشت: مجمع ایران نوشت در هر دوره از نمایشگاه فضایی را به گروهی از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه نوشت افزار اختصاص می دهد که با عنوان هایبر، محصولات خویش را به بازدیدکنندگان عرضه می کند. در این دوره فضایی بالغ بر یک هزار متر در دو بخش سرزمین نوشت افزار و کیف و کوله پشتی اختصاص داده شده که در این فضا نوشت افزار، کیف، کوله پشتی، کتاب و اسباب بازی عرضه می شود.
وی افزود: برای اولین بار حجم قابل توجهی از این فضا را به اسباب بازی و کتاب اختصاص دادیم. همینطور از شش ناشر با ۸۰۰ عنوان کتاب از انتشاراتی همچون قدیانی، پینما، کتابک، جمکران و جمال دعوت کرده ایم تا کتاب های شأن در این دوره از نمایشگاه ارائه شود و البته کتاب هایی انتخاب گردید که دارای محتوای مناسبی هستند؛ چونکه بعضی از تألیفات، محتوای مناسبی نداشتند.
مسئول بخش سرزمین نوشت افزار اظهار داشت: در این بخش یک هزار اسباب بازی از ۷۰ تولیدکننده و دوهزار نوشت افزار از یکصد تولیدکنند و دویست اکسسوری از ۳۰ تولیدکننده، عرضه می شود.
وی اضافه کرد: یکی از اتفاقاتی که در این دوره از نمایشگاه رقم زدیم، دریافت و تکمیل اطلاعات تماس تمامی خریداران بود تا از این طریق بتوانیم توسعه محصولات را به اطلاع آنها برسانیم، مخاطبان اصیلی که به دنبال محصولات ایرانی هستند. ما باید این مخاطبان را در همین دایره حفظ نماییم و آنرا گسترده تر نماییم.
یوسف وندی اظهار داشت: علاوه بر تکمیل اطلاعات مشتریان، آمار مناسبی از مشتریان و نوع خریدشان بدست آورده ایم که می توانیم این آمار را در اختیار مجمع ایران نوشت قرار دهیم تا متوجه شوند کدام محصول مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: ما در خانه خلاق تم، بخشی با عنوان پروانه تشکیل داده ایم که این بخش به مذاکره با تولیدکنندگان می پردازد تا کالاها با برچسب هایی از الگوها و قهرمانان ملی مان تولید شوند. بخش پروانه امسال با ۴۰ تولیدکننده وارد مذاکره شد و الان این تولیدکنندگان کالاهای شأن را با کاراکترهای ایرانی تولید می کنند. همینطور برای اولین بار در کشور در حوزه مدادرنگی توانسته ایم با شرکت بسیار بزرگی قرارداد ببندیم تا یکی از محصولات پرفروش شأن که مدادرنگی که ۱۲ رنگ است، با کاراکتر پسر دولفینی تولید کنند که این اتفاق بسیاری بزرگی است؛ چونکه در سالهای گذشته با وجود مذاکره های بسیار اما تولیدکنندگان راضی به این کار نمی شدند.
عرضه لوازم التحریر ملی توسط خانواده صفاری
بنا به اعلام روابط عمومی هشتمین نمایشگاه ایران نوشت، یکی از غرفه ها به صورت خانوادگی اداره می شود. آقای صفاری پدر خانواده به همراه همسرش از دهه شصت چاپخانه خاطره را تأسیس می کند و از زمانی که پسراش بزرگ تر می شود، آنها هم وارد کار شده و در کنار پدر فعالیت چاپخانه را ادامه می دهند. به مرور زمان عروس خانواده هم بعد از ازدواج با پسر آقای صفاری، به این جمع اضافه می شود و در کنار خانواده همسر، فعالیتش را ادامه می دهد.
حمیدرضا صفاری پسر این خانواده متصدی غرفه خاطره در هشتمین نمایشگاه ایران نوشت است. او در اینباره اظهار داشت: نزدیک به ۲۰ پرسنل در این چاپخانه فعالیت می نمایند و به شکلی نان آور خانواده هستند. ما تمام تلاش مان را می نماییم تا محصولات مان را با کمترین قیمت به مشتریان عرضه کنیم؛ چونکه می دانیم خانواده ها در بحران مالی به سر می برند و چندان توان مالی برای خرید دفتر و لوازم التحریر برای فرزندان شأن ندارند.
وی اضافه کرد: ما کوشیده ایم تا با کاغذ ۷۰ گرمی، دفترها را تولید نماییم. خانواده ها می آیند و زمانی که متوجه قیمتها می شوند، تعجب می کنند که چرا ما با کمترین قیمت، دفترها را عرضه می نماییم، درحالی که ما سود را به کف رسانده ایم و خودمان پخش عمده داریم.

صفاری اظهار داشت: خیلی از مشتریان مان که وارد می شوند، دفترهایی با طرح های کاراکترهای خارجی از ما تقاضا می کنند و ما تلاش داریم به شکلی آنها را مجاب نماییم که طرح های ایرانی جذاب تر هستند. برای مثال طرح «مل مل» را تلاش کرده ایم با رنگ های شاد به چاپ برسانیم تا برای مخاطبان جذاب باشند. ما برای تک تک تولیدات مان بر الگوها و طرح های ایرانی تاکید داریم.
این تولیدکننده ایرانی اظهار داشت: مهم ترین مشکل ما وجود یک سری مافیاست که اجازه نمی دهند تولیدات با قیمت های مناسب عرضه شوند. برای مثال در همین نمایشگاه بعضی از غرفه داران به ما اعتراض می کنند که چرا اقلام را با کمترین قیمت عرضه می کنید، درحالی که ما سود خویش را کسب می نماییم و نیازی به بالا بردن قیمتها نیست. هدف ما اینست که اقلام به دست مشتریان برسد، خیلی از مشتریان به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند و توان مالی خرید این اقلام را ندارند.
از شاهنامه خوانی تا حضور «مل مل» در هشتمین نمایشگاه ایران نوشت
محمد یقینی دبیر هشتمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه بخش های جانبی هم برنامه ریزی شده است که میتوان به شاهنامه خوانی اشاره نمود. عصر هر روز دختربچه ای حدود ۹ ساله مقابل یکی از غرفه هایی که اقلامی با عکس شاهنامه دارد، می ایستد و به شاهنامه خوانی می پردازد. این اتفاق جذابی برای مخاطبان مان بخصوص کودکان و نوجوانان مان است.
وی اضافه کرد: عصر هر روز به صورت پخش زنده «مل مل» به اجرای برنامه برای کودکان می پردازد. همینطور روزانه در نمایشگاه بازی های محیطی اجرا می شود.
دبیر هشتمین نمایشگاه ایران نوشت اظهار داشت: در یکی از روزهای نمایشگاه انیمیشن «پسر دولفینی» اکران و لوازم التحریر در ارتباط با این انیمیشن عرضه می شود. همینطور در بخش دیگری از نمایشگاه محصولات اربعین و سبک زندگی عرضه و به مخاطبان معرفی می شود.
دفترچه هایی با نقش و نگارهای مساجد قدیمی
در طبقه دوم نمایشگاه، غرفه ای با دفترچه های خاصی عرض اندام می کند. دفترچه هایی با تصاویری از اشعار ایرانی و سنگ کاشی های مساجد قدیمی. وارد غرفه می شوم تا در مورد محصولات این غرفه بیشتر آشنا شوم.
روح الله هیبتی آزار مدیر مجموعه تولیدی هیرون اظهار داشت: «هیرون» به مفهوم جنوب است و ما حدود هفت سال پیش این مجموعه را راه اندازی کردیم. بعد از هفت سال توانسته ایم سطح کشور را پوشش دهیم. بخشی از فعالیتهای مان مجازی و بخش دیگر حضوری است.
وی اضافه کرد: مجموعه «هیرون» دارای اتاق فکری است که در آن به این جمع بندی رسیدیم که در سطح کودک بسیار کار شده است و ما باید در سطح بالاتر فعالیت نماییم تا بتوانیم سلیقه های بالاتر را در نظر بگیریم. در ادامه روند فعالیتهای مان باردیگر در اتاق فکرمان موضوعات را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اقلام ساخته شده دارای معنی و مفهوم خاص باشند تا جایی که در اذهان ماندگار باشند بدین منظور از یک سری المان ها استفاده کردیم که برگرفته از اماکن ضریح امام رضا (ع) و کاشی کاری از مساجد قدیمی بود.

مدیر مجموعه تولیدی هیرون اظهار داشت: تلاش کردیم تا قیمتها را پایین نگهداریم، درحالی که جلد این دفترچه ها چوبی است و ما بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان این دفترچه ها را به فروش می رسانیم. همینطور طرح ها خاص و متفاوت هستند و مشابه اقلام ما مبلغی بیشتر از این رقم هاست.
وی اضافه کرد: عمده ترین مشکل ما اینست که کمتر دیده می شویم؛ چونکه خیلی از فروشگاه های بزرگ می ترسند که از محصولات ما استقبال کنند. محصولات ما جدید است و اغلب این فروشگاه ها چنین ریسکی را نمی پذیرند بنابراین از ما استقبال نمی کنند.
کمیکا میزبان ایلیا و رفقایش
رسول خطیب دستیار تولید در استودیو «کمیکا»، ضمن اشاره به محصولات غرفه «کمیکا» اظهار داشت: امیرعلی و ایلیا، ابرقهرمانان ایرانی است که توسط استودیوی کمیکا خلق شده است. کار را از سال ۹۶ آغاز کردیم و با پنج سال عقبه تحقیقاتی در نهایت توانستیم در سال ۹۸ اولین بار در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشیم و محصولات مان را به مخاطبان بخصوص نوجوانان عرضه نماییم.
وی اضافه کرد: در تولید کاراکترهای ایرانی همه تلاش مان را کردیم تا مورد استقبال همه خانواده های ایرانی با هر نوع ذائقه و سلایق باشد. برای مثال شاهنامه هم اینچنین است و توانسته همه طیف ها را مدنظر قرار دهد. تلاش مان را کرده ایم تا بتوانیم برای نوجوانان ایرانی الگوپردازی نماییم. کاری که شرکت دیزنی با خلق کاراکترهایش برای نوجوانانش انجام می دهد.
این تولیدکننده اظهار داشت: پروژه بعدی مان بعد از ایلیا و دوستانش، ابرقهرمان دختری به نام روشنک را طراحی نموده ایم که مراحل پیش تولیدش را طی می کند. تلاش داریم برای ابرقهرمانان مان لوازم جانبی آن همچون لوازم التحریر، انیمیشن، گیم و… تولید نماییم تا بنوعی همه اینها وارد زندگی نوجوانان مان شود و بتوانند جایگزینی برای قهرمانان غربی باشد که این روزها نوجوانان از آنها الگوپردازی می کنند.
محصولات آنتی باکتریال با برند پنتر در هشتمین نمایشگاه ایران نوشت
محمد عابد مدیرفروش شرکت عالی تحریر پارسیان تحت عنوان برند پنتر اظهار داشت: شرکت ما دانش بنیان و نانو فناوری بوده و در چند دوره بعنوان کارآفرین برتر در ایران و جهان اسلام شناخته شده است. محصولات ما همچون خودکار بگونه ای است که اگر آلوده به میکروب و باکتری باشد، طی زمان کوتاهی از بین می رود. ما به واسطه این محصولات توانستیم کالاهای سلامت محور تولید نماییم.
وی اضافه کرد: یکسری کالاهایی تولید خواهیم کرد که جزو کالاهای آنیتی باکتریال است؛ این نوع کالاها تا آخر سال جاری در بازار عرضه می شوند.
نماینده این شرکت ایرانی اظهار داشت: ما مجهزترین لابراتوار تخصصی در خاورمیانه را داریم که به شکلی همکار اداره استاندارد هستیم. به این صورت که کالاهای آنتی باکتریال را در لابراتوار خودمان آزمایش و تولید کرده و در نهیات به محصولات اضافه می نماییم. همینطور عمر ماندگاری آنتی باکتریال در محصولات تا انتهای عمر محصولات است و به صورت سطحی نیست که با از بین رفتن روکش سطحی آنتی باکتریال آن از بین برود.
وی اضافه کرد: تقریبا طی دوسال گذشته که واردات کالا ممنوع گردید، ما اقدام به ایجاد کارخانه کردیم و تقریبا از ۱۰۰ درصد کالاهای وارداتی به ۶۰ درصد رسیدیم که الان ۴۰ درصد آنرا عرضه می نماییم و تلاش داریم تا آخر سال و سالهای آتی، محصولات تولید داخل به سرعت افزایش یابد.

عابد ضمن اشاره به لابراتوار شرکت عالی تحریر پارسیان تحت عنوان برند پنتر اظهار داشت: الان مجهزترین لابراتوار تخصصی تحت عنوان نوکو جوهر خاورمیانه را داریم، یعنی تخصص لابراتوار ما متمرکز در نوکوجوهر است و البته فعالیتهای دیگر را دارد. همینطور هم اکنون تست جوهر و نوک است که توسط دستگاه کاملاً مکانیزه این تست صورت می گیرد و بعد از آزمایش تست، کارشناسان لابراتوار تحلیل آنرا توسط نوار قلبی که از این دستگاه خارج می شود، انجام می دهند و اگر نقطه ای جوهر پس داده یا قطعی باشد، گزارش خویش را عرضه می کنند تا نوک خودکار توسط دستگاه تست شود.
این تولیدکننده ضمن اشاره به شن های جادویی اظهار داشت: ۹۵ درصد محصول از شن های همدان بوده و الباقی ترکیبات رنگ مجاز و خوراکی است. قطعات این قالب ها و ابزارها و شن ها تماماً آنتی باکتریال است و هر فردی بخواهد استفاده نماید، هیچ گونه باکتری و میکروبی در خودش نگه نداشته است.


منبع:

1401/06/09
09:13:39
5.0 / 5
376
تگهای خبر: تخصص , خرید , دستگاه , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لباس دونی