رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه:

آیین ها و آداب و رسوم فولكلور احیا شود

آیین ها و آداب و رسوم فولكلور احیا شود

به گزارش لباس دونی دومین جشنواره بیدمشك ارومیه شروع به كار كرد.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، علیزاده امام زاده، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در آیین افتتاح دومین جشنواره بیدمشك ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی بخصوص ارومیه، آیین و سنن گوناگونی در دل خود گنجانده كه متاسفانه اغلب این رسومات فراموش شده كه ضرورت احیا آنها بخصوص توسط دستگاه های متولی ضروری می باشد.
وی با بیان این كه خیلی از آیین های سنتی این دیار چون مراسم ویژه چهارشنبه سوری و برگزاری مراسم شال سالماق در این روز ویژه مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان كرد: اگر به گذشته بنگریم تمامی این آیین ها نشان از الفت و مهربانی بوده است.
علیزاده امام زاده زندگی شهرنشینی و هجوم دنیای فناوری اطلاعات را از علل به فراموشی سپرده شدن خیلی از آیین كهن این مرز و بوم دانست و اظهار داشت: انتظار از مسولان متولی بر این است كه این آیین كهن را احیا و سینه به سینه به آیندگان منتقل كنند.
به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا؛ بید مشك درخت یا درختچه ای به ارتفاع حداكثر حدود ۹ متر است كه اغلب در حدود ۴-۲ متر و به شكل درختچه رشد می كند، اما در صورت مساعد بودن شرایط محیطی و عدم قطع ساقه ها ارتفاع آن می تواند به بیشتر از این رقم هم برسد، از عرق بیدمشك بعنوان تقویت كننده قلب و اعصاب استفاده شده و اشتها را زیاد می كند.
بیدمشك ارومیه در سال ۹۱ به شماره ۴۷۸ در لیست آثار ملی میراث نامملوس كشور در گستره استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.
دومین جشنواره بیدمشك ارومیه از ۲۵ الی ۲۷ اسفندماه در میدان امام خمینی(ره)- محوطه ضلع غربی مسجد جامع و هم چنین جنب بازار تاریخی برگزار می گردد.



1398/01/03
15:12:23
5.0 / 5
4696
تگهای خبر: جشنواره , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لباس دونی