خانه در خیابان چگونه شکل می گیرد؟

خانه در خیابان چگونه شکل می گیرد؟

به گزارش لباس دونی مجموعه مستند «خانه در خیابان» تولید جدید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است که بنا دارد در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه ای طی بررسی صدمه های شبکه های اجتماعی و نگاه مبالغه آمیز موجود در معرفی پدیده های مصرفی، به دنبال راهکاری قابل تامل برای خروجی نگاه مخاطب باشد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مجموعه مستند به مباحثی هم چون شرط بندی و قمار، تبلیغات در فضای مجازی، زندگی لاکچری، پیج های روزمرگی و سبک زندگی، حیوانات خانگی، سو استفاده از کودکان، فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، لاغری و تناسب اندام، کلاهبرداری و انواع تخلفات مالی، طلسم و جادو، فعالیتهای خیریه ای و فعالیتهای جهادی، فعالیتهای اقتصادی و فروشگاهی و مشاغل خانگی و فضای مجازی، تغییر هویت مذهبی، همسریابی و پیج های لمپنی پرداخته می شود و نخستین قسمت این مجموعه با رویکرد بررسی تأثیر اینفلوئنسرهای غذا در اینستاگرام نسبت به کیفیت تغذیه افراد درحال ساخت است.
اسماعیل حاجی حیدری کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند خانه در خیابان درباره مباحث مطرح شده در قسمت اول این مجموعه، اظهار داشت: ما در قسمت اول، درباره مبحث زیبایی و موردی مثل چاقی کار می نماییم. جریانی که بیشتر در فضای اینستاگرام ظهور پیدا کرده است و درصدد می باشد تا به وسیله انواع تبلیغات، به القای تفکری در خصوص زیبا شدن بپردازد. در واقع مبحث پُرخوری و تبلیغاتی که توسط پیچ ها و تیسترهای غذا در فضای اینستاگرام انجام می شود، مبحث نخستین قسمت این مجموعه می باشد.
وی اضافه کرد: تیسترهای غذا تلاش دارند تا با تاثیرگذاری روزانه بر سبک زندگی پیروان خود، آنها را بیشتر از حالت معمول به رستوران ها یا فروشگاه های غذایی هدایت کنند و مصرف غذا را تبدیل به تفریحی جذاب و به صرفه کنند. چون که در زندگی مدرن امروزی، خوردن شاید در دسترس ترین و به صرفه ترین تفریح اکثریت جامعه باشد.
کارگردان و تهیه کننده مجموعه مستند خانه در خیابان افزود: در هر قسمت این مجموعه از راه یک راوی، به دنبال تشریح موقعیت حاکم بر فضای مجازی و بروز ناهنجاری ها در بین انواع تبلیغات هستیم. این مستند خیلی مستقیم وارد همان فضایی می شود که قصد بررسی، تحلیل و نقد آنرا دارد و تلاش کردیم بی واسطه و از راه یکی از افراد درگیر با ماجرا به توصیف احوالات و شرایط موجود در این فضا بپردازیم.
وی افزود: مبحث نخستین قسمت این مجموعه، در مورد مقابله و تعارض دو رویکرد در فضای مجازی است؛ در یک خط روایی، سکانس های در رابطه با پیج های تبلیغات در مورد خوردن و تبلیغ فست فودها و غذاهای رستورانی وجود دارد و در خط روایی دیگر، پیج های در رابطه با تبلیغات لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام و... مطرح می شود که این دو رویه در تضاد با هم به سر می برند.
اسماعیل حاجی حیدری اضافه کرد: قسمت اول این مجموعه در جهان بینی خود در تلاش است که انسان مدرن را در تنگنا و هیاهوی بین دو قطب مثبت و منفی به تصویر درآورد. از یک طرف تبلیغات پیج های مختلف رستوران ها و تیسترهای غذا آدمی را در حسرت لذت و وسوسه خوردن تحریک به خرید می کند و از سوی دیگر با تشویق به خرید محصولات و خدمات درمانی در ارتباط با لاغری و زیبایی و تناسب اندام، او را مجبور به هزینه می کند.
وی اضافه کرد: مصرف غذا بعنوان یک کالا با سود بالا، تأثیر بسزایی بر سلامتی جامعه دارد که متاسفانه رستوران ها و مراکز فروش غذا برای بالا بردن تقاضا بیشترین تلاش خویش را به جای دغدغه های در رابطه با سلامتی، معطوف به خوشمزگی غذا کرده اند. در چنین شرایطی طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماری های قلبی و عروقی در ایران پس از تصادفات بعنوان نخستین عامل مرگ ایرانی ها شناخته شده و سالانه بیشتر از ۳۰۰ هزار ایرانی را به کام مرگ می کشاند. با این توضیحات، ایده شکل گیری این مجموعه مستند قابل توجه است.

1400/09/17
00:46:59
5.0 / 5
340
تگهای خبر: آموزش , خدمات , خرید , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
لباس دونی