یک اسپانیایی ایران شناس برگزیده جهان شد

یک اسپانیایی ایران شناس برگزیده جهان شد

به گزارش لباس دونی خواکین رودریگز (کارشناس ارشد رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در اسپانیا) بعنوان ایران شناس برگزیده جهان معرفی و از سوی معاون بین الملل وزارت علوم و تحقیقات لوح تقدیر به او اهدا شد.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، خواکین رودریگز در اولین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسان جهان در دانشگاه گیلان بعنوان ایران شناس برگزیده جهان شناخته شد.
خواکین رودریگز وارگاس، ایران شناس برجسته اسپانیایی و بنیان گذار دوره های آموزش زبان فارسی در این کشور است.
او متولد سال ۱۹۶۵ در شهر سویل در منطقه آندالوسیا است و زبان فارسی را به صورت خودآموز و از بیست سالگی فراگرفته. رودریگز دوره کارشناسی ارشد و دکترای خویش را در دانشگاه کمپلوتنسه مادرید به پایان رسانده است. رساله دکترای او که اولین رساله دکترای نوشته شده درباره ادبیات فارسی در اسپانیا به حساب می آید، درباره کتاب جوامع الحکایات محمد عوفی است.
از آثار او درباره ایران قبل از اسلام میتوان به ترجمه دو کتاب «ارداویرافنامه» و «مینوی خرد» اشاره نمود. «اسرار التوحید» اثر ابوسعید ابوالخیر، «گلستان» سعدی، «جوامع الحکایات» عوفی و «قابوسنامه» کیکاوس بن وشمگیر (زیر چاپ) از ترجمه های وی در ادبیات کلاسیک فارسی به حساب می آید.



1400/08/14
16:54:32
5.0 / 5
1070
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
لباس دونی