جوایز تونی اوایل پاییز

جوایز تونی اوایل پاییز

هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز تونی برای تجلیل از بهترین های تئاتر، بعد از بیشتر از یک سال تاخیر کرونایی، هفته اول پاییز برگزار می گردد.


به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری رویترز، اتحادیه صنفی لیگ برادوی با انتشار یک بیانیه اعلام نمود مراسم اهدای جوایز تونی، بعد از بیشتر از یک سال تاخیر به علت شیوع ویروس کرونا، سرانجام در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ۱۴۰۰) برگزار می شود.
جوایز تونی که معادل اسکار دنیای تئاتر در نظر گرفته می شود، در تاریخ مقرر طی یک برنامه زنده چهار ساعته از شبکه سی بی اس آمریکا و پلت فرم های اینترنتی به برگزیدگان اهدا می شود. این مراسم نقطه آغازی برای بازگشت اجراهای زنده به صحنه تئاترهای نیویورک است که از مارس سال ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) تعطیل شده بودند.
شارلوت سنت مارتین رئیس لیگ برادوی و هیثر هیچنز رئیس و مدیرعامل انجمن تئاتر آمریکا در بیانیه خود در اینباره نوشتند: بعد از این یک سال و نیم ویرانگر برای صنعت تئاتر، شهرمان و سراسر جهان، هیجان زده ایم که سرانجام می توانیم بازگشت برادوی را جشن بگیریم و از نامزدها و برندگان جوایز تونی تجلیل نماییم.
هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز تونی قرار بود هفتم ژوئن (۱۸ خرداد ۹۹) به صورت حضوری در تالار موسیقی رادیو سیتی نیویورک برگزار گردد اما تعطیلی برادوی برگزاری این مراسم را غیر ممکن کرد. تئاترهای برادوی به دنبال شیوع کرونا در جهان، از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تعطیل شد و گروه تجاری برادوی لیگ اعلام نمود این پایتخت تئاتر جهان تا ژانویه ۲۰۲۱ (اسفند-بهمن۹۹) فعالیتی نخواهد داشت. در جدید ترین تحولات، خیلی از نمایش های محله برادوی همچون سه موزیکال بزرگ همیلتون، شیرشاه و شرور، هفته های اخیر اعلام نمودند از اواسط ماه سپتامبر (شهریور- مهر ۱۴۰۰) به روی صحنه بازخواهندگشت.
نامزدهای دوره حاضر از جوایز تونی ۲۴ مهر سال ۱۳۹۹ توسط جیمز مونرو ایگلهارت هنرپیشه سرشناس تئاتر در آمریکا اعلام شد؛ نمایش موزیکال قرص دندانه دار کوچک (Jagged Little Pill) با ۱۵ نامزدی در شاخه های مختلف، صدرنشین نامزدی های این دوره از جوایز تونی شد و بعد از آن مولن روژ (Moulin Rouge) و بازی برده (Slave Play) به ترتیب با ۱۴ و ۱۲ نامزدی در ردیف دوم و سوم جای گرفتند.
این دوره با عنایت به تعطیلی اجراهای برادوی به علت شیوع ویروس کرونا، در مقایسه با ۳۴ نمایش سال قبل تنها ۱۸ نمایش حائز شرایط نامزدی برای جوایز تونی شناخته شدند. از این ۱۸ نمایش، بازی برده، دیوار دریا/یک زندگی، افق های باشکوه و میراث بعنوان نامزدهای بخش بهترین نمایش عرضه شدند و مولین روژ، قرص دندانه دار کوچک و تینا ترنر به رقابت برای دریافت جایزه بهترین نمایش موزیکال راه یافتند.
جایزه آنتوانت پری برای درخشش در هنر نمایش یا جایزه تونی (Tony Award) یکی از معتبرترین جوایز حوزه تئاتر است که هر ساله از جانب انجمن تئاتر آمریکا و گروه تجاری لیگ برادوی به بهترین های هنر نمایش اعطا می شود. انجمن تئاتر آمریکا در سال ۱۹۴۷ میلادی جایزه تونی را در بزرگداشت آنتوانت پری، بازیگر و صحنه گردان مشهور، راه اندازی نمود. پری که در سال ۱۹۴۶ میلادی در ۵۸ سالگی درگذشت، به نام هنری تونی شناخته می شد. اهمیت و اعتبار این جایزه در حرفه نمایش با جوایز اسکار در سینما، گرمی در موسیقی و اِمی در تلویزیون برابری می کند.



منبع:

1400/03/08
23:18:35
5.0 / 5
1162
تگهای خبر: اینترنت , تئاتر , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
لباس دونی