مجسمه های اساتید موسیقی مقامی خراسان ساخته می گردد

مجسمه های اساتید موسیقی مقامی خراسان ساخته می گردد

لباس دونی: رییس گروه امور موزه های خراسان رضوی اظهار داشت: فكر كنم نهایتا تا دو ماه آینده مجسمه های اساتید موسیقی مقامی خراسان رضوی آماده خواهد بود و ما این مجسمه ها را در موزه های این شهرستان ها به نمایش خواهیم گذاشت.


محمدرضا پهلوان در گفت وگو با ایسنا درباره ساختن مجسمه های اساتید مقامی استان و استاندارد بودن آن ها اظهار نمود: مجسمه هشت استاد موسیقی مقامی استان خراسان رضوی را سفارش دادیم كه یكی از آن ها مجسمه استاد نبی پور است كه البته در میان این اساتید موسیقی مقامی دو نفرشان در قید حیات هستند و شش نفر از آن ها در قید حیات نیستند.
وی افزود: عثمان محمدپرست و فاروق كیانی اساتیدی هستند كه در قید حیات هستند و مجسمه ساز از صورت استاد فاروق كیانی قالب برداری كرده اما به علت ضعف جسمی استاد عثمان محمدپرست، نتوانسته روی صورتش كار كند و با تصویر روی آن كار می كند.
رییس گروه امور موزه های خراسان رضوی بیان كرد: سایر اساتید موسیقی مقامی، محمدحسین یگانه، حاج قربان سلیمانی، استاد پورعطایی، استاد شریف زاده و استاد سمندری جزو شش نفر هستند كه مقرر است مجسمه هایشان ساخته شود و فكر می كنم نهایتا تا دو ماه آینده این مجسمه ها آماده خواهد بود و این ها را در موزه های این شهرستان ها به نمایش خواهیم گذاشت.
پهلوان اظهار داشت: مجسمه های حاج قربان سلیمانی و استاد یگانه در موزه قوچان به نمایش درخواهد آمد، مجسمه استاد پورعطایی در تربت جام، استاد شریف زاده و استاد سمندری هم به علت این كه در باخرز برایشان موزه نداریم، به احتمال قوی، مجسمه هایشان در موزه تربت جام به نمایش درخواهد آمد.
او درباره استاندارد ساخته شدن این مجسمه ها اضافه كرد: این مساله بستگی به این دارد كه استاندارد را چه چیزی تعریف نماییم. پیمانكار و طرف قرارداد ما استاد نظری است؛ كسی كه سال ها برای موزه های ایران كار كرده است؛ یعنی اگر بخواهیم اسم نخستین نفری را بیاوریم كه با حوزه میراث فرهنگی در موزه های مردم شناسی كار كرده، نام استاد نظری را می آوریم؛ ضمن این كه او خیلی روی شبیه سازی هم كار كرده است.
رییس گروه امور موزه های خراسان رضوی عنوان كرد: ما پیمانكارهای دیگری را داشتیم كه مجسمه یا مانكن های مومی واكسی را كار كرده اما در حوزه میراث فرهنگی كه تابحال تجربه داشتیم، استاد نظری بهترین هستند؛ هرچند كه امكان دارد در این زمینه ها سبك های مختلفی وجود داشته باشد.



1397/06/25
15:05:37
0.0 / 5
4520
تگهای خبر: موزه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
لباس دونی