۲۰ مقاله و سخنرانی در نشست تخصصی شورای عالی قرآن ارائه می شود

۲۰ مقاله و سخنرانی در نشست تخصصی شورای عالی قرآن ارائه می شود

لباس دونی: معاون اجرائی شورای عالی قرآن از ارائه 20 مقاله و سخنرانی در پانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز کشور آگاهی داد.



به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از شورای عالی قرآن محمدتقی میرزاجانی روز یکشنبه اظهار داشت: پرداختن به ابعاد علمی و عملی موضوعات در رابطه با امر قرائت، حفظ و نغمه های دینی، یکی از حوزه های مأموریتی شورای عالی قرآن است که از اوایل دهه هشتاد تا حالا در قالب برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی باحضور استادان، قاریان، حافظان، پژوهشگران و صاحب نظران قرآنی کشورمان و اساتید برخی کشورهای دیگر دنبال شده است.
وی افزود: از این جلسه سالانه، بعنوان بزرگترین اجتماع اهالی قرائت قرآن و نغمه های قرآنی با رویکرد آموزشی و پژوهشی هم می توان یاد کرد که در این سال ها مورد اقبال قرآنیان بوده است.
میرزاجانی افزود: در همین راستا پانزدهمین نشست تخصصی که کارهای مقدماتی آن از شهریورماه فراهم گردید، از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه به نام و یاد سردار قرآنی؛ حاج قاسم سلیمانی در تهران برگزار می شود.
دبیر اجرائی نشست پانزدهم با اشاره به اینکه به سبب محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کرونا، ناگزیر از برگزاری این جلسه با حضور جمع محدودی از مهمانان هستیم اظهار داشت: باتوجه به فراهم شدن امکان پخش کامل این برنامه از صفحات مجازی شورای عالی قرآن به صورت برخط، علاقمندان می توانند از این طریق با این جلسه همراهی و در آن مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به گذشت بیش از چهار دهه از کارهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب و در سایه استقرار نظام جمهوری اسلامی، تصمیم بر این شد تا موضوع "قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران (پیشینه، لطمه شناسی، گام دوم)" در دستور کار قرار گیرد و مقرر است در این جلسه ۲۰ مقاله و سخنرانی از طرف اساتید و پژوهشگران ارائه شود.
میرزاجانی ابراز امیدواری کرد، نتایج این جلسه علمی بتواند در امتداد شتاب دهی به رشد اصولی جریان قرائت قرآن در کشورمان و ترسیم چشم اندازی شفاف در این راه، مؤثر واقع شود.
میرزاجانی در آخر تصریح کرد: نشست پانزدهم ان شاءالله سبب برکت بیشتر این برنامه قرآنی خواهد شد.



منبع:

1399/11/05
22:12:57
0.0 / 5
1308
تگهای خبر: آموزش , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
لباس دونی