وزارت فرهنگ حدود 40 میلیارد ریال كتاب می خرد

وزارت فرهنگ حدود 40 میلیارد ریال كتاب می خرد

لباس دونی: هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات 626 و 627 مبلغ 39 میلیارد و 913 میلیون ریال کتاب خریداری کرد.


به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسات ۶۲۶ و ۶۲۷ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۹۶۲ عنوان کتاب در ۹۵ هزار و ۴۵۰ نسخه به مبلغ کل ۳۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.
عناوین کتاب های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیأت انتخاب و خرید کتاب بارگذاری شده است.
به گزارش لباس دونی به نقل از ایرنا، هیات انتخاب و خرید کتاب طی نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در امتداد وظایف قانونی در زمینه کمک به ناشران بوسیله پرداخت یارانه و نیز مجموعه سازی قسمتی از کتابخانه های سراسر کشور و همین طور توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی بوسیله انتخاب، خرید و اهدای کتاب های مناسب حوزه فرهنگ عمومی در پروسه بازار نشر کتاب کشور، تلاش داشته است تا حداکثر امکانات را در حوزه اختیارات و مقدورات خویش به کار ببرد تا رونق بخشی توامان در حوزه نشر و حوزه کتابخوانی فراهم آورد. این فعالیت به استناد بند (۱۲) ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ماده ۳ بخشنامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات مصوب سال ۱۳۸۸ هیات دولت با هدف مجموعه سازی قسمتی از کتابخانه های کشور و بمنظور توسعه کتابخوانی در حوزه فرهنگ عمومی و همین طور پشتیبانی از انتشار کتاب های مناسب بر اساس آیبن نامه انتخاب و خرید کتاب مصوب ۳/۱۱/۱۳۹۴ انجام می پذیرد.
بعد از انتقال این مجموعه به دفتر امور چاپ و نشر وزارتخانه در پاییز سال ۱۳۹۶، شیوه نامه ای متناسب با این انتقال تنظیم و به امضا و ابلاغ معاون امور فرهنگی رسید که طبق آن، مدیرکل امور چاپ و نشر، ریاست این هیأت را به عهده دارد.
طبق این بخشنامه، چهار کارگروه تخصصی (دین، علوم اجتماعی و انسانی و دانش عمومی، کودک و نوجوان، و هنر و ادبیات) نسبت به ارزیابی کتاب های ارسالی از طرف ناشران در زمینه خرید عناوین و میزان شمارگان آنها تصمیم می گیرند و مصوبات آنها پس از تأیید در هیات مرکزی انتخاب و خرید کتاب اجرائی خواهند شد.



منبع:

1399/10/14
19:17:00
0.0 / 5
1181
تگهای خبر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
لباس دونی