چنگیز جلیلوند به خاطر درگیری شدید ریه به كرونا بستری شد

چنگیز جلیلوند به خاطر درگیری شدید ریه به كرونا بستری شد

چنگیز جلیلوند صداپیشه پیشكسوت سینما كه از یك ماه پیش درگیر ویروس كرونا شده، شب گذشته به سبب شرایط نامناسب ریوی، در بیمارستان بستری شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا عباس یاری، منتقد و نویسنده سینما با بیان این خبر در اینستاگرامش نوشت: «چند ماه پیش با چنگیزخان جلیلوند که منزل یکی از دوستانم بود، تلفنی حرف زدم، از هر دری گفتیم و خندیدیم، اصرار داشت که من هم به دیدن شان بروم، اما متاسفانه تهران نبودم و قراری دیگر گذاشتیم که امکان پذیر نشد. هفته پیش برایم پیام فرستاد که حالش خوب نیست و پس از مرخص شدن از بیمارستان گاندی، مشکل ریوی دست از سرش بر نداشته است. متاسفانه ساعتی پیش، یکی از دوستان پزشکم با این پیام، من را کاملا نگرانِ حال این چهره برجسته و ماندگار دوبله ایران کرد: عباس جان، استاد چنگیز جلیلوند یک ماهی است که کرونا گرفته اند و حال شان از دیشب به وخامت گراییده؛ با مشکلات فراوان، امروز موفق شدیم در بیمارستان خاتم الانبیا بستری شان نماییم. حال استاد اصلا خوب نیست، کرونا هشتاد درصد ریه را درگیر کرده. باید برای سلامتی او دعا نماییم.»
چنگیز جلیلوند (زادهٔ ۶ آبان ۱۳۱۹ در شیراز) دوبلور، مدیر دوبلاژ و هنرپیشهٔ ایرانی است.
مشهورترین گویندگی هایش در فیلم های سینمایی خارجی بجای مارلون براندو، پل نیومن، برت لنکستر، ماکسیمیلیان شل، ریچارد برتون، پیتر اوتول، یول براینر، کلینت ایستوود، دین مارتین، و… در فیلم های سینمایی ایرانی بجای محمدعلی فردین، بهروز وثوقی، ناصر ملک مطیعی، ایرج قادری، سعید راد و… بوده است.


1399/08/30
16:57:22
5.0 / 5
1389
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
لباس دونی