به بهانه هفته كتاب؛

سبك نگارش نویسندگان دیگر برای خواننده جذاب نیست

سبك نگارش نویسندگان دیگر برای خواننده جذاب نیست

به گزارش لباس دونی مدرس دانشگاه عقیده دارد: یكی از دلایلی كه كتاب در ایران ‏طرفداران خودرا از دست داده این است كه سبك نگارش دیگر برای خواننده جذاب نیست.



«امیرهمایون کاشانی کیا» روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اشاره کرد: در واقع ‏سبک نگارش می تواند خواننده را جذب کتاب کند. من بعنوان عضوی کوچک از خانواده فرهنگی و ‏آموزشی کشور برمبنای آموزه ها و تجربیاتم این ادعا را به صراحت عنوان می کنم که بازار کتاب با ‏اندکی تلاش می تواند از این شرایط خارج و به سود آوری برسد.‏
وی ادامه داد: نویسنده زبر دستی نیستم و هیچ گاه رمان و یا کتاب دیگری جز در حوزه ‏مدیریت واقتصاد ننوشته ام اما کتب دایره المعارف دلالی حرفه ای املاکم به چاپ دوم در همین ‏شرایط بحرانی که از آن سخن گفته می شود، رسیده و عنوان پرفروش ترین و پرتراژترین کتاب سال را ‏به خود مختص کرده است.‏

کشور ما یکی از توانمندترین اقتصادهای جهان را ‏داراست. شاید این اعا را برخی به چالش بکشند اما با دلیل و مدرک می توان آنرا اثبات کرد. اقتصاد ‏جمهوری اسلامی ایران بر پایه اقتصاد اسلامی بنیان نهاده شده که مورد پذیرش جهان است، بعنوان ‏مثال می بینیم که بعضی از بانکهای بزرگ باجه اسلامی در شعب خود دایر کرده اند که به شدت مورد ‏پذیرش مراجعه کنندگان است.‏

این استاد دانشگاه همین طور در ادامه بیان کرد: طی ۴ دهه گذشته همه دولتمردان و البته مقام معظم رهبری ‏افراد فرهنگی و حامی و دوستدار فرهنگ و کتاب بوده و هستند. ما با ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه و ‏با برنامه ریزی درست از این جهت با ارتقای سطح فرهنگی و آموزشی جامعه اساسا به توسعه ‏اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیز دست خواهیم یافت.‏

انتشار کتاب های اقتصادی برای افزایش مهارت افراد و یا توسعه اقتصادی ‏مورد پذیرش افراد در جامعه است و اگر می گوییم سرانه مطالعه کاهش یافته شامل کتب اقتصادی نمی ‏شود؛ همانطور که در بالا از فرهنگ ده جلدی دلالی علمی املاک سخن گفتیم که در اوج کرونا و ‏نوسانات ارزی که دامن همه بخش ها همچون بازار نشررا هم گرفته به چاپ دوم رسید. چون مردم از ‏آن استقبال کردند. بدین سبب بجای اینکه همه مشکلات به گردن دولت و نظام بیندازیم ما برنامه ریزی و ‏تشخیص جامعه هدف می توانیم از این بحران ها عبور نماییم.‏

نویسنده فرهنگ ۱۰ جلدی دلالی املاک هدف خود در کتب جلد دوم، را آشنایی عموم جامعه و به خصوص دست اندرکاران کار املاک و مستغلات در زمینه مشاوره مسکن عنوان نمود و افزود: کتاب همیشه از شروع تولد بشر بوده و ‏خواهد بود. هم اکنون با گسترش فضای مجازی کتاب های مجازی نیز گسترش یافته اما من به ‏عنوان نویسنده با این روش به شدت مخالف هستم، چونکه در این روش رابطه نویسنده و خواننده قطع ‏می شود. هنگامی که کتابی در فضای مجازی منتشر می شود خواننده حوصله خواندن آن دارد و در ‏نهایت به آن توجهی نمی کند اما کتابی که روی کاغذ منتشر می شود خواننده را جذب و سبب گرایش ‏بیشتر خواننده برای خواندن کتاب تا به اختتام می شود. ‏


کاشانی کیا در آخر اضافه کرد: کرونا شرایطی ایجاد کرد که افراد از خواب بیدار و از روزمرگی خارج شدند. یعنی ‏وقتی روزمرگی از بین رفت سبب شد تا افراد به سمت خلاقیت بروند واین خلاقیت خوراک لازم داشت ‏خوراک این خلاقیت از آموزش و مطالعه کتاب به دست می آید.«فرهنگ ده جلدی دلالی حرفه ای ‏املاک» در همین دوران کرونا به چاپ دوم و با بالاترین تیراژ به چاپ رسید. چونکه خیلی از افراد ‏برای توسعه کسب و کارشان در حوزه املاک و مسکن به این کتاب در این دوره نیاز پیدا کردند.‏



منبع:

1399/08/23
13:09:08
5.0 / 5
688
تگهای خبر: آموزش , خلاقیت , دامن , مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لباس دونی