اثری كه به درك هویت ملی كمك می كند جغرافیای جامع ایران

اثری كه به درك هویت ملی كمك می كند جغرافیای جامع ایران

مجموعه پنج جلدی «جغرافیای جامع ایران» به همت مركز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی و توسط شماری از معتبرترین متخصصان ایرانی تالیف و رونمایی شد؛ اثری كه به اعتقاد كارشناسان و مولفان می تواند به درك ما از هویت ملی مان كمك كند.


آیین رونمایی مجموعه پنج جلدی جغرافیای جامع ایران به صورت مجازی امروز (دوشنبه، چهاردهم مهر) در مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی اجرا شد. کاظم موسوی بجنوردی، مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی در این مراسم اظهار داشت: جغرافیای جامع ایران، یک سند ملی است که می توانیم مفتخر باشیم و به آن استناد کنیم؛ چون یک کار علمی و آکادمیک است و تمام آنچه نوشته شده مبتنی بر منابع معتبر است و تعدادی زیادی از متخصصان سهیم هستند. مطمئناً ویرایش های بعدی این کار مهم خواهد بود. این اثر اگر نقایصی داشته باشد، این مرکز حتما تجدیدنظر و ویرایش می کند چون ما نقدها را می گیریم و صاحبنظران بررسی می کنند. امیدوارم در آینده در هر خانه ایرانی یک دوره جغرافیای جامع باشد؛ چون اثر بسیار واجبی برای همه ایرانی هاست تا از ماهیت سرزمین خودشان آگاهی پیدا کنند و این به درک ما از هویت ملی مان کمک می نماید.
این اثر در جغرافیای نوین، سنگ زیربنایی است که جنبه راهبردی (راهبردی) هم دارد و برای منافع ملی ما هم مهم است؛ چون مبتنی بر منابع بسیار معتبر، اساتید معتبر، اثری معتبر، به ملت ایران هدیه کرده اند.
کاظم موسوی بجنوردی

1399/07/14
23:09:31
5.0 / 5
1374
تگهای خبر: تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
لباس دونی