نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی

نمایش اسطوره ها بدون قضاوت و با زبان امروزی

لباس دونی: یك نقاش درباره نمایشگاه نقاشی های جمشید حقیقت شناس كه اخیرا افتتاح شده است، می گوید «او به مسائل اجتماعی، تاریخی و اسطوره ها علاقمند است و توانسته با نگاه مدرن و بیان امروزی بدون قضاوت مسائل را مطرح كند.»


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، نمایشگاه نقاشی های جمشید حقیقت شناس با عنوان «بیست-هجده» روز جمعه ششم مهرماه در گالری ساربان راه اندازی شد. حقیقت شناس در این نمایشگاه تجربه جدیدی در حوزه تركیب بندی و فرم انجام داده است. او متولد سال ۱۳۴۱ و دانش آموخته نقاشی است. همینطور تجربه ریاست انجمن هنرمندان نقاش و دبیری جشنواره های مختلف همچون جشنواره تجسمی فجر را در كارنامه خود داشته است.
حمیدرضا اردلان در قسمتی از استیتمنت این مجموعه آورده است: «حقیقت شناس بعنوان «خود تجربی» در نمایشگاه «بیست-هجده» هیچ تمنایی ندارد، چیزی خلق نمی كند، حتی پیشنهاد یا سوالی ندارد؛ خویش را كنار می كشد و آینه ای به دست می گیرد تا رویدادها و عادت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی را كه همواره در تكرار، انسان ایرانی و هستی پیرامون او را احاطه كرده است، نمایان شوند.»


محمدعلی بنی اسدی، رضوان صادق زاده، فرح اصولی، گیزلا وارگاسینایی، اكبر نیكان پور، عبدی اسبقی، ایرج اسكندری، غلامرضا نامی، هلن دشت گل و... همچون هنرمندانی بودند كه از این نمایشگاه بازدید كردند.
معصومه مظفری هنرمند نقاش درباره كارهای نمایشگاه معتقد است: كارهای حقیقت شناس جهانی مملو از اشیا و نشانه ها دارد كه آن ها را فراتر از جهان روزمره و زمینی می برد و در عین حال می تواند با زندگی روزمره ما هم در ارتباط باشد.
علی اصغر میرزایی مهر پژوهشگر و استاد دانشگاه هم درباره نمایشگاه اظهار داشت: بیش از ۴۰ سال است كه با حقیقت شناس دوستی دارم و می دانم از معدود نقاشانی است كه خودش را به گستره ای خاص محدود نمی كند و ذهن خویش را باز نگه می دارد. نمایشگاه پیش رو در واقع حاصل تجربیات انباشت شده سال های كاری اوست و در واقع بعنوان هنرمندی كه در دهه پنجم فعالیت هنری خود به سر می برد حاصل و عصاره فعالیت هایش را به نمایش گذاشته است.


مهدی احمدی نقاش و بازیگر هم كه برای تماشای آثار آمده بود اظهار داشت: از قبل با كارهای حقیقت شناس آشنایی دارم. او به مسائل اجتماعی، تاریخی و اسطوره ها علاقمند است و توانسته با نگاه مدرن و بیان امروزی بدون قضاوت مسائل را مطرح كند. او به جزئیات علاقه دارد و توانسته این جزئیات را در یك كلیت كه نگاه شخصی اش به جهان است بروز دهد.


این نمایشگاه تا روز دوشنبه شانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای بازدید از آثار می توانند همه روزه به جز سه شنبه ها، از ساعت ۱۶الی ۲۰به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خیابان یوسفی، پلاك۱۳۰ رجوع كنند.



1397/07/08
12:38:12
0.0 / 5
4535
تگهای خبر: جشنواره , گالری , نقاشی‌ , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لباس دونی