طرح پشتیبانی از تولید فیلمنامه منتشر گردید

طرح پشتیبانی از تولید فیلمنامه منتشر گردید

به گزارش لباس دونی طرح پشتیبانی از تولید فیلمنامه مختص اعضای رسمی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان منتشر گردید.



سازمان سینمایی برای پشتیبانی از تولید فیلمنامه برای سینمای ایران، از همه اعضای انجمن صنفی فیلمنامه نویسان، با شرایط زیر دعوت به نگارش فیلمنامه می کند.

۱- این طرح مختص اعضای رسمی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان (مندرج در سایت انجمن) است و بنیاد سینمایی فارابی اجرای آنرا به عهده خواهد داشت.

۲- به هر فیلمنامه نویسی که در این طرح ثبت نام کند، مبلغ سی میلیون ریال فوراً پرداخت خواهد شد. (ثبت نام فقط از راه انجمن صنفی فیلمنامه نویسان انجام خواهد شد)

۳- فارغ از ژانر و خصوصیت ها با هر طرح ۵ صفحه ای که مورد پذیرش شورای مبحث ماده ۹ قرار گیرد، قرارداد نگارش به مبلغ سیصد میلیون ریال منعقد خواهد شد. (طرح های ارائه شده افراد داوطلب تنها از راه سامانه فیلمنامه فارابی به نشانی https: //fcfscriptdepartment.i دریافت می شود)

۴- در هر مرحله ای از نگارش شامل طرح و فیلمنامه، اگرتهیه کننده خصوصی، دولتی و یا عمومی علاقه مند به تولید فیلمنامه مذکور باشد قرارداد موجود به صورت مستقل به تهیه کننده و فیلمنامه نویس منتقل می شود.

۵- چنانچه در هر زمانی فیلمنامه به تولید برسد، برپایه برآوردی که در مرحله تولید فیلم برای فیلمنامه در نظر گرفته می شود مبالغ پرداختی بنیاد سینمایی فارابی، کسر و مابقی از جانب تهیه کننده به فیلمنامه نویس پرداخت خواهد شد.

۶- به هر پروژه ای که برپایه فیلمنامه های این طرح به تولید برسد وام کم بهره ۴% تعلق خواهد گرفت.

۷- هرطرحی از این مجموعه که واجد خصوصیت طرح حمایتی اقتباس و یا طرح حمایتی تنوع ژانر باشد به خواست نویسنده یا تهیه کننده در قالب آن حمایت های ویژه قرار خواهد گرفت.

۸- نویسندگان طرح ها، ظرف ۱۵ روز از ارسال هر طرح فیلمنامه، صرفاً سه جواب شفاف (الف-پذیرفته شد، ب-پذیرفته نشد، ج-در صورت توجه به نکات اعلام شده باردیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت) را از اعضای شورای بررسی دریافت خواهند کرد.

۹- اعضای شورای بررسی عبارتند از معاون فرهنگی بنیاد (دبیر و عضو)، یک کارشناس با معرفی اجماعی شورای مرکزی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان و یک کارشناس به انتخاب رئیس سازمان سینمایی.

تبصره: پذیرفته شدن طرح یا فیلمنامه در هر سازمان تولیدی دولتی (نظیر سازمان صدا و سیما، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان اوج و...) هم مشمول این طرح قرار خواهد گرفت.

۱۰ - در هر مرحله از این روند، امکان تسویه و در اختیار گرفتن طرح به درخواست فیلمنامه نویس وجود دارد.

۱۱- برخی ازمضامین دارای اولویت عبارتند از: مردم دوستی، بخشش، ایثار، احقاق حق، راستگویی، درستی، مبارزه با فساد، مقاومت، عدالت طلبی، وطن دوستی، اقتدار ملی، امنیت کشور، چاره مشکلات، خانواده، تعاون اجتماعی، کرونا، امید با رویکرد جذابیت برای مخاطب.

۱۲- این طرح تا پایال سال ۹۹ اجرا می شود و درصورت ضرروت، تمدید خواهد شد.

۱۳- مبالغ پرداختی به فیلمنامه نویسانی که تا آخر بهمن نتوانند طرح خود رابه تصویب برسانند بعنوان علی الحساب دریافتی فرد در حساب های فیمابین با انجمن منظور می شود.

۱۴- مشخصات طرح های پذیرفته شده، در وبگاه بنیاد سینمایی فارابی اطلاع رسانی خواهد شد.


1399/02/31
16:08:27
5.0 / 5
2640
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
لباس دونی