صندوق اعتباری هنر حق بیمه هنرمندان را می پردازد

صندوق اعتباری هنر حق بیمه هنرمندان را می پردازد

به گزارش لباس دونی صندوق اعتباری هنر، در جهت كمك به جبران خسارت های وارد شده به اهالی فرهنگ و هنر، حق بیمه هنرمندان را می پردازد.



با توجه به مصوبه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر در مورد پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی اعضا و پشتیبانی و قول مساعد وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حمایت همه جانبه از پرداخت سه ماه حق بیمه هنرمندان، این تصمیم به قوت خود باقی است. با مشخص شدن فرآیند اجرایی این تصمیم و در مهلت قانونی پرداخت حق بیمه، اطلاع رسانی كامل صورت خواهد گرفت.

به گزارش لباس دونی به نقل از ایرنا، در جهت خسارت هایی كه به اهالی فرهنگ و هنر وارد شده است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان خسارت بیشتر از ۹۷۶ میلیارد تومانی كرونا به بخش فرهنگ، هنر، نشر، تئاتر، موسیقی، تجسمی، سینما، رسانه، آموزشگاه ها، موسسات، كانون ها و مشاغل مرتبط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی كشور، خواهان مساعدت های هر چه سریع تر دولتِ به مشاغل صدمه پذیر فرهنگ، هنر و رسانه كشور شد.

ویروس كرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان مركز استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری بعنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما كمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود. این بیماری حالا به بیشتر از ۲۰۰ كشور جهان سرایت كرده و علاوه بر ابتلای نزدیك به دو میلیون نفر به آن، بیشتر از یكصد هزار نفر بر اثر این بیماری جان خویش را از دست داده اند.

ابتلای دو نفر به كرونا از ۳۰ بهمن در ایران تایید و از هفته اول اسفند برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری همه رویدادهای فرهنگی و هنری همچون كنسرت ها، تئاترها، برگزاری جشنواره ها و آموزشگاه ها و سینماها در كشور تعطیل شد.


1399/01/26
23:31:45
5.0 / 5
3572
تگهای خبر: آموزش , تئاتر , جشنواره , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لباس دونی