یك جشنواره موسیقی برای هر سطح و رده سنی

یك جشنواره موسیقی برای هر سطح و رده سنی

لباس دونی: مقرر است جشنواره موسیقی «امیرجاهد» میزبان هر سطح و رده سنی از هنرجویان موسیقی باشد.


به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، نشست خبری دومین «جشنواره موسیقی امیر جاهد» ۱۹ آذرماه در محل خانه موزه دكتر معین و امیرجاهد برگزار گردید.
مهدی سبحانی ـ مدیر مجموعه خانه موزه دكتر معین و امیر جاهد ـ در ابتدای این نشست اظهار داشت: این مجموعه كه متعلق به شهرداری است سال ۸۴ راه اندازی شد و حدود سه سال است با حمایت خانه موسیقی و اداره كل فرهنگی شهرداری به مركز موسیقی و ادبیات شرق تهران تبدیل گشته است.
او افزود: ما از ابتدا با برگزاری یكی، دو كلاس فعالیت آموزشی را شروع كردیم اما الان كلاس های آموزشی سازهای ایرانی و جهانی در این مجموعه برگزار می گردد. همین طور پارسال تولد پیشكسوتان موسیقی به شكل فصلی در این مجموعه گرفته شد.
سبحانی درباره جشنواره موسیقی امیرجاهد اظهار نمود: ما آغازین جشنواره را پارسال همین جا برگزار كردیم با عنایت به اینكه اداره كل فرهنگی و معاونت اجتماعی رویكرد پشتیبانی از موسیقی پیدا كرده است امسال جشنواره را به شكل موسیقی كشوری و هنرجویی برگزار می نماییم.
در ادامه حمیدرضا نوربخش ـ رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره ـ نیز اظهار داشت: ما بر حسب وظیفه ذاتی خود در خانه موسیقی باید در كنار تمام فعالیت های موسیقی باشیم. یكی از كارهای بسیار خوبی كه رخ داده، این جشنواره بوده كه الان دومین مرحله آن است. ما وظیفه خود دانستیم با تمام وجود در كنار این كار باشیم. در مراحل مختلف داوری اهتمام می نماییم اساتید صاحب صلاحیت را بعنوان داور در كنار این جشنواره قرار بدهیم.
سپس ابوالفضل رفیع ـ مدیر اداره كل فرهنگی شهرداری و رئیس جشنواره ـ بیان كرد: حوزه فعالیت شهرداری در بحث فرهنگی، حوزه فرهنگ عمومی است. ما كمك می نماییم فعالیت های فرهنگی در سطح جامعه به شكل مناسبی جریان پیدا كند. ما باید با انجمن های صنفی ارتباط و تعامل داشته باشیم و این كمك می نماید فعالیت ها با رعایت استاندارد انجام شوند. ما هر فعالیتی را بخواهیم در حوزه موسیقی دنبال نماییم با مرجع صنفی خانه موسیقی دنبال خواهیم كرد.
او اضافه كرد: ما امسال رخداد مهم چهل سالگی انقلاب را داریم و تلاش می نماییم در تمام رخدادهای فرهنگی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب را هم داشته باشیم. در این جشنواره باز جایزه ویژه ای برای بخش موسیقی انقلاب پیش بینی میگردد.
حمیدرضا عاطفی ـ دبیر هنری جشنواره ـ نیز در سخنان كوتاهی اظهار نمود: خیلی از ما سوال میگردد كه چرا همكاری شما با خانه موزه بیشتر از دیگران است؛ این سوژه به جدیت دوستان این مجموعه برمی گردد.
مهدی مساح بیدگلی ـ دبیر اجرایی جشنواره موسیقی امیرجاهد ـ باز اظهار داشت: پارسال آغازین جشنواره در این مجموعه به شكل داخلی برگزار شد، اما امسال با همكاری اداره كل فرهنگی شهرداری و خانه موسیقی جشنواره را به شكل سراسری برگزار می نماییم. امسال جشنواره شامل تك نوازی، دونوازی و گروه نوازی است و افراد در هر سطح و سنی می توانند در آن شركت كنند؛ این از خاصیت های بارز جشنواره است.
او افزود: شركت كنندگان در بخش دونوازی می توانند ساز كوبه ای را بعنوان ساز سوم در كنار خود داشته باشند، همین طور در بخش گروه نوازی یكی از آثار اجرایی شركت كنندكان باید از آثار استاد امیرجاهد باشد.
دبیر اجرایی این جشنواره بیان كرد: ما فراخوان جشنواره را ابتدای آذر منتشر كردیم، علاقه مندان تا ۱۵ دی ماه فرصت شركت در این رویداد را دارند. امكان تمدید فراخوان تا اختتام دی باز هست. ما در مرحله دوم كه به بازنگری آثار اختصاص دارد تصمیم گرفتیم كه سرای محلات شهرداری تهران را در اختیار گروه ها قرار دهیم تا آنها بتوانند تمرین داشته باشند. سپس آزمونی از شركت كنندگان گرفته میگردد و در نهایت برگزیدگان نهایی برای حضور در جشنواره معرفی می گردند.
او توضیح داد در مرحله پایانی این جشنواره چهار روز اجرا در سالن ایوان شمس برگزار می گردد و روز پنجم اختتامیه در همین سالن خواهد بود.
رفیع باز درباره بودجه این جشنواره اظهار نمود: پیش بینی های بودجه جشنواره انجام شده است.
وی همینطور اظهار داشت: در حوزه فعالیت های فرهنگی در شهرداری، ما یك سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را كه اداره فرهنگسراها را دنبال می كند داریم و یك ساختار هم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است. هركدام از این دو ساختار بودجه و ساختار خودشان را دارند اما نیاز شهر تهران به فعالیت های فرهنگی به گونه ای است كه هنوز هم كمبود وجود دارد.
در بخش دیگری از این نشست نوربخش درباره احتمال برگزاری جشن خانه موسیقی اظهار نمود: جشن خانه موسیقی برگزار می گردد. ما در این زمینه مشكل مالی داشتیم و مقرر است كمك هایی جلب نماییم. قاعدتا نباید برگزاری این جشن از دی ماه بگذرد.



1397/09/19
14:58:43
5.0 / 5
4838
تگهای خبر: جشنواره , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
لباس دونی