استودیوی ویژه كرونا در استانداری مازندران افتتاح شد

استودیوی ویژه كرونا در استانداری مازندران افتتاح شد

لباس دونی: روابط عمومی استانداری مازندران در اقدامی قابل توجه برای بهبود روند اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت كنترل بیماری كرونا در این استان استودیوی ویژه كرونا برای پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران و افكار عمومی را راه اندازی نمود.


یكی از چالش های اساسی اطلاع رسانی درباره آخرین وضعیت انتشار كرونا طی روزهای اخیر، دسترسی به مسؤلان حوزه های مختلف است كه به علت مشغله زیاد این روزها حدودا امكان پذیر نیست. خیلی از مسؤلان استان این روزها فقط امكان پاسخگویی به صدا و سیما را دارند و به علت حجم بالای كارها و پرسش های مختلف خبرنگاران و رسانه ها نمی توانند پاسخگوی پرسش های خبرنگاران و افكار عمومی باشند.
اداره كل روابط عمومی استانداری مازندران برای مرتفع ساختن این خلاء اطلاع رسانی از روز سه شنبه استودیوی مجازی ویژه كرونا را در استانداری تشكیل داده تا خبرنگاران به صورت روزانه در جریان اظهارات مسؤلان حوزه های مختلف قرار بگیرند و به پرسش های آنها هم پاسخ داده شود.
مدیركل روابط عمومی استانداری مازندران بعدازظهر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آغاز اسفند كه استان به صورت رسمی درگیر بیماری كرونا شد تا كنون خیلی از فعالان و اصحاب رسانه در تماسهای مكرر پیگیر پاسخ برای پرسش های مختلف از مسؤلان بودند. اما این امكان به علل مختلف فراهم نمی شد. تصمیم گرفتیم با ایجاد استودیوی ویژه كرونا هر روز ویدئوهایی از مسؤلان در این استودیو تهیه نماییم و در اختیار همه اصحاب رسانه قرار دهیم تا از آنها استفاده كنند.
«عباس مهدوی» اظهار نمود: این اقدام البته به شكلی در بعضی استان های دیگر هم انجام شد. به این شكل كه استودیوی كرونا در استانداری های دیگر صرفا به تولید محتوای تصویری برای صدا و سیما اختصاص داشت. اما استودیوی كرونا در استانداری مازندران ویژه پاسخگویی مجازی به پرسش های خبرنگاران این استان و همینطور تولید ویدئوهایی از پاسخ های مسؤلان و آخرین اظهارنظرهای آنان از فعالیتهای انجام شده است.
وی اضافه كرد: در شرایط كنونی امكان حضور خبرنگاران در قرارگاه پدافند زیستی وجود ندارد و باید راهكار مناسبی برای پاسخگویی به پرسش های اصحاب رسانه در نظر می گرفتیم كه به نظر می آید این راه بهترین روش ممكن و موجود است.
این مسئول تصریح كرد: برای دریافت پرسش های خبرنگاران سراسر استان هم مقرر شد كه همه اهالی رسانه استان كه در گروه رسانه های استانداری عضو هستند، پرسش های خویش را به صفحه مدیریت این گروه بفرستند. یكی از همكاران روابط عمومی وظیفه جمع آوری و دسته بندی این پرسش ها را به صورت روزانه دارد و بعد از آن بر مبنای اولویت بندی های در نظر گرفته شده، پرسش های خبرنگاران یا شهروندان از مسؤلان مرتبط پرسیده می شود و پاسخ را هم در چارچوب ویدئو منتشر می نماییم.
مدیركل روابط عمومی استانداری مازندران اظهار نمود: طی دو روز اخیر استقبال خوبی از این اقدام شده و حتی در استان های دیگر هم تصمیم گرفته اند كه از فضایی كه بوجود آورده اند برای این روش اطلاع رسانی استفاده كنند. مسؤلان هم از این روش اطلاع رسانی استقبال كردند.
مهدوی اظهار داشت: تلاش ما بر این است كه در این بسته های تصویری اطلاع رسانی پرسش ها از روال اداری دور باشند و پرسش های چالشی مردم هم پرسیده شود. مسؤلان هم به این پرسش ها پاسخ های شفاف و صریح خویش را اعلام می كنند تا ابهامات برطرف شود. معتقدیم كه شرایط كنونی اصلا جایی برای نگاه اداری به پرسش ها ندارد و باید شفاف به پرسش های خبرنگاران و دغدغه های مردمی پاسخ داد.
وی اضافه كرد: مقرر است بسته به پرسش های دریافت شده، هر روز دست كم دو یا سه مدیر استانی در این استودیو حضور یابند و پاسخگوی پرسش ها باشند. این روند تا زمان برطرف شدن معضل كرونا در استان ادامه خواهد داشت. امروز در استودیو ویژه كرونا میزبان نماینده ولی فقیه در استان، رئیس سازمان صمت مازندران و مدیركل آموزش و پرورش بودیم كه ویدئوی رئیس سازمان صمت در پاسخ به مشكلات كمبود مساك و مایحتاج بهداشتی لحظاتی پیش منتشر گردید و دو ویدئوی دیگر هم امروز منتشر می شود.
نقش مغفول روابط عمومی ها
مدیركل روابط عمومی مازندران با انتقاد از برخی روابط عمومی ها در ادارات مختلف استان اظهار نمود: در شرایط كنونی روابط عمومی ها باید پویایی بیشتری داشته باشند و با ایده های كاربردی و بكر به اطلاع رسانی و فرهنگسازی بهتر در جامعه كمك كنند. نقش روابط عمومی در یك اداره صرفا تولید و انتشار یك یا چند خبر در روز یا نصب بنر تبریك و تسلیت نیست. باید از فضاها و ظرفیت ها در هر مقطعی از زمان به سود جامعه استفاده گردد.
مهدوی تصریح كرد: فعالیت پویای روابط عمومی ها یكی از تأكیدات جدی استاندار مازندران در شرایط كنونی است. بنابراین از همه همكاران در روابط عمومی های سراسر استان می خواهم كه نگاه فعالانه تری در این روزها به جریان كرونا داشته باشند.
وی اضافه كرد: امروز از روابط عمومی شركت ملی پالایش و پخش منطقه ساری خواستیم كه پیگیری كنند تا از ظرفیت فضاهای تبلیغاتی جایگاه های سوخت این منطقه به صورت كامل برای نصب شعارهای ویژه مقابله با كرونا استفاده گردد. خوشبختانه این اقدام در حال انجام می باشد. انتظار ما این است كه همه روابط عمومی ها ظرفیت های اطلاع رسانی و فرهنگسازی خویش را ارزیابی كنند و برنامه های مختلفی تدارك ببینند.


1398/12/28
21:11:26
5.0 / 5
3527
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لباس دونی