مستندهایی كه در سومین روز جشنواره سینماحقیقت خوب فروختند

مستندهایی كه در سومین روز جشنواره سینماحقیقت خوب فروختند

لباس دونی: سه فیلم مستند «جایی برای فرشته ها نیست»، «زمستان است» و «تارهای ممنوعه» بعنوان پرفروشترین آثار روز سوم جشنواره بین المللی سینماحقیقت شناخته شدند.



به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، در سومین روز از سیزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت فیلم های جایی برای فرشته ها نیست، زمستان است و تارهای ممنوعه به ترتیب موفق شدند عنوان اول تا سوم پرفروشترین آثار مستند نمایش داده شده را در این روز از آن خود كنند.

جایی برای فرشته ها نیست» به كارگردانی سام كلانتری، «زمستان است» ساخته مهرداد زاهدیان و «تارهای ممنوعه» به كارگردانی حسن نوری در بخش رقابتی(مسابقه ملی) این رویداد بین المللی سینمای مستند شركت دارند.

این آمار صرفا مربوط به آثاری است كه بلیت آنها در سامانه سینماتیكت به فروش گذاشته شده است.

سیزدهمین و جشنواره بین المللی سینماحقیقت در بخش مسابقه ملی شامل ۶۲ فیلم است. از این تعداد ۲۷ فیلم به گونه مستند كوتاه، ۱۵ فیلم به گونه مستند نیمه بلند و ۲۰ فیلم به گونه مستند بلند اختصاص دارند كه كامران شیردل، یونس شكرخواه، سیف الله صمدیان، پیروز كلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش به عهده دارند.

همچنین در بخش مسابقه بین الملل امسال كه حدود شش هزار فیلم از بیشتر از ۱۰۰ كشور جهان متقاضی شركت در آن بوده اند، ۵۴ فیلم در ۷ بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شده اند. در بخش مسابقه بین الملل به تفكیك ۸ مستند كوتاه، ۸ مستند نیمه بلند و ۸ مستند بلند نمایش دارند. روسوا به همراه كارول پیشاروك Karol Piekarczyk و مهرداد اسكویی داوری این بخش را برعهده دارند. نمایش های ویژه ۸ فیلم و پرتره شامل ۸ فیلم می شود.

جایزه شهید آوینی ویژه نمایش و تقدیر از فیلم های مستند منتخب حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، بعنوان بخش ویژه جشنواره بین المللی سینماحقیقت برگزار می گردد و امسال ۲۹ فیلم در آن شركت دارند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان پور است.



منبع:

1398/09/21
20:09:33
5.0 / 5
4541
تگهای خبر: جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
لباس دونی