یادهای پراكنده صبا علیزاده رونمایی شد

پسر حسین علیزاده: پدرم آهنگ ساز مدرنی است

پسر حسین علیزاده: پدرم آهنگ ساز مدرنی است

لباس دونی: آلبوم ˮیادهای پراكندهˮ به آهنگسازی صبا علیزاده رونمایی گردید.



به گزارش لباس دونی به نقل از ایسنا، صبا علیزاده عصر امروز (جمعه ۲۵ آبان ماه) قبل از رونمایی عمومی از آلبوم "یادهای پراكنده"، در نشست خبری خود با اهالی رسانه در توضیحی كلی درباره این آلبوم اظهار نمود: به تصور من قطعه های این آلبوم همانند ۱۰ تابلو در كنار هم چیده شده اند. این قطعات در عین این كه می توانند با هم از نظر فرم و ساختار مرتبط باشند، تضادها و تفاوت هایی هم با هم دارند و از نظر فضاسازی ساختارهای مختلفی دارند.

او با بیان این كه "این آلبوم تركیبی از كمانچه و الكترونیك است"، افزود: آلبوم "یادهای پراكنده" نخستین چیزی است كه از من ضبط شده است. ساز اصلی من كمانچه است و به صورت كلی هم از این ساز بسیار الهام می گیرم اما در عین حال به سمت موسیقی الكترونیك هم كشیده شدم و در این اثر از هر دوی آنها بهره گرفتم.

علیزاده درباره ساختار تلفیقی ساز كمانچه و موسیقی الكترونیك در این آلبوم، بیان كرد: قطعه های مختلف آلبوم ساختارهای مختلفی دارند. در بعضی قطعات كمانچه نخست و سپس بخش الكترونیك تولید شده و در بعضی دیگر این فرآیند برعكس بوده است. ازاین رو می توان اظهار داشت كه ساختار مشخص و یكسانی برای همه قطعات وجود ندارد.

او آلبوم "یادهای پراكنده" را تجربه زیستی خود در سال های اخیر دانست و در این باره توضیح داد: این آلبوم تجربه زیستی من در ۴ سال اخیر و بخصوص از زمانی است كه شاخه تجربی به موسیقی من افزوده شد. هر كدام از این قطعات آلبوم به شكل ساختار متفاوت اند، ولی روح آنها به هم مرتبط می باشد و كمانچه آنها را به هم وصل می كند.

علیزاده اظهار داشت: از این جهت می گویم آلبوم "یادهای پراكنده" تجربه زیستی من است، هر كدام از این قطعات به شكلی با یكی از تجربه هایم در ۴ سال اخیر مرتبط هستند.

این آهنگ ساز همینطور درباره علت موزیك ویدئو در آلبوم "یادهای پراكنده" هم اظهار نمود: معتقدم امروز زبان جدید ارتباط گرفتن با مخاطب، ویدئو است و مخاطب می توان خیلی بیشتر و بهتر با آن ارتباط برقرار كند. ما هم به همین خاطر به سراغ ویدئو رفتیم.

او در بخشی از سخنان خود درباره تاثیر پدرش، حسین علیزاده، در زندگی حرفه ای خود اظهار داشت: من شانس زندگی با پدر و مادری را داشتم كه اهل موسیقی بودند و آرشیو خوبی هم داشتیم. بر خلاف آن چه تصور می گردد كه چون حسین علیزاده به صورت تخصصی تار می زند پس نگاه سنتی به موسیقی دارد، پدرم بسیار آهنگ ساز مدرنی است و طبیعتا خانواده ام در نگاه من به موسیقی تاثیر داشته اند.







بهزاد شهروان، از سازندگان موزیك ویدئوهای آلبوم "یادهای پراكنده" هم در سخنانی درباره ساختار این ویدئوها توضیح داد: فضایسازی این كار بر مبنای تلفیق عكاسی و ۳D بوده است. شخصیت های این ویدئوها دارای جزئیات نیستند و این گونه طراحی شده اند كه انگار همه آنها به شخصیت اصلی داستان بازمی گردند.

امیر مقتدر، از سازندگان ویدئو این آلبوم هم بیان كرد: من دیر به گروه اضافه شدم و در فرصت كمی كه داشتم قطعات را گوش كردم و بدون آن كه بخواهم تصویر ذهنی آقای علیزاده را بدانم، باهم مشورت كردیم به نتیجه رسیدیم. در نهایت به یك خروجی مینیمالیستی رسیدیم كه هر كسی می تواند برداشت خویش را داشته باشد كه از نظر من گذران عمر است.

همچنین نیما جوان كه پخش آلبوم "یادهای پراكنده" را بر عهده دارد در سخنانی اظهار داشت: این همكاری از لذت بخش ترین همكاری های من به حساب می آید.صبا هنرمند قابل احترامی است و برای تمام اعضای گروهش ارزش قائل است. در فضایی كه همه به سختی كارشان را پیش می برند، او آنچنان با عشق كار خویش را معرفی می كند كه انگار تمام موانع را پشت سر گذاشته است.

در این نشست از ۳ موزیك ویدئوی آلبوم "یادهای پراكنده" به نام های "بن بست لادن، پلاك ۵"، "مرثیه ای برای آب" و "خونین شهر" و همینطور ۲ قطعه موسیقی به نام های "سلام بر خاك" و "رویا" پخش گردید.




1397/08/26
18:20:02
5.0 / 5
4543
تگهای خبر: هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
لباس دونی