مستند خاطرات عكاس فرانسوی انقلاب ایران از نیمه گذشت

مستند خاطرات عكاس فرانسوی انقلاب ایران از نیمه گذشت

به گزارش لباس دونی مستند از ایفل تا آزادی روایت خاطرات میشل ستبون عكاس فرانسوی انقلاب اسلامی ایران از تولیدات شبكه پرس تی وی از نیمه گذشت.


مستند از ایفل تا آزادی به تهیه كنندگی امیر فكری و كارگردانی اسلام فتحی به روایت حضور میشل ستبون عكاس فرانسوی در انقلاب ۵۷ ایران و مرور خاطرات وی از ثبت وقایع پیرامون پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد، با رسیدن به نیمه در تهران و قم در حال تصویربرداری است.
گروه سازنده این مستند تابحال با حضور در ۱۲ محل از نقاطی كه میشل ستبون در سال ۵۷ و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی از آنها عكس ثبت كرده، به بازگویی خاطرات وی از آن روزها از زبان خودش پرداخته است و چهار محل باقی مانده هم در ایام آینده تصویربرداری خواهد شد.
در ادامه تولید مستند، تصویربرداری صحنه های مربوط به روایت خاطرات ستبون از تصاویر گرفته شده از حضور امام خمینی(ره) در پل حجتیه قم هم طی روزهای آینده در قم صورت خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شبكه پرس تی وی، مستند از ایفل تا آزادی با هدف مرور حوادث انقلاب اسلامی ایران از نگاه عكاس فرانسوی در شبكه پرس تی وی تولید می شود.
ستبون كه از اوایل شروع انقلاب در ایران به پوشش تظاهرات در تهران و قم پرداخته و تا قائله كردستان حدود سی هزار عكس سیاه و سفید و رنگی تهیه كرده است در این مستند به بیان خاطرات خود از همراهی امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو تا هنگام ورود به ایران در بهمن ماه سال ۵۷ خواهد پرداخت.
مستند از ایفل تا آزادی كه خاطرات ستبون عكاس خبری روز گذشته و عكاس هنری امروز از حضور در دوران انقلاب اسلامی را به تصویر كشیده است، در تهران، قم، پاریس و نوفل لوشاتو تولید می شود. تصویربرداری بخش فرانسه این مستند به پایان رسیده و تولید بخش های مربوط به ایران با حضور میشل ستبون در تهران و قم ادامه دارد. وی در ایران به سراغ محل هایی كه در دوران انقلاب از آن عكس گرفته است، می رود و یاد و خاطره آن لحظه ها را همراه با تصاویر آن زمان روایت می كند.
علیرضا سلیمانی زاده محقق و نویسنده، حمیدرضا مرادی مدیر تولید و یونس خلاش و رضا فتحی و تصویربرداران فرانسه از دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند هستند.
1834


1398/09/07
12:02:26
5.0 / 5
4803
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
لباس دونی